almers 1 Postad 28 Maj Hej, Jag håller på och felsöker en liten motor som verkar bli för varm undertill i anslutning till riggen. Plastbussningen (nr. 36 i sprängskiss) smälter till viss del vilket uppdagades då den börjar bli svårstyrd. Motorn i fråga är från 2005 men har stått oanvänd i många år och verkar vara i mycket gott skick i övrigt. Jag har bytt impeller, termostat, oljor och gjort allmän översyn. Även kontrollerat kylkanaler, allt verkar ok. Bra tryck i strålen. Är det någon som varit med om liknande eller kan ge råd var jag bör titta på? 😊 Mycket tacksam för hjälp! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 1 029 Postad 28 Maj 6 timmar sedan skrev almers: Hej, Jag håller på och felsöker en liten motor som verkar bli för varm undertill i anslutning till riggen. Plastbussningen (nr. 36 i sprängskiss) smälter till viss del vilket uppdagades då den börjar bli svårstyrd. Motorn i fråga är från 2005 men har stått oanvänd i många år och verkar vara i mycket gott skick i övrigt. Jag har bytt impeller, termostat, oljor och gjort allmän översyn. Även kontrollerat kylkanaler, allt verkar ok. Bra tryck i strålen. Är det någon som varit med om liknande eller kan ge råd var jag bör titta på? 😊 Mycket tacksam för hjälp! Är du säker på att det är plasten som smälter? Intorkat gammalt fett kan lätt se ut som något annat. Har du pressat in nytt fett via smörjnipplarna tills det tränger ut i skarvarna? Brukar kunna göra underverk vid trög styrning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
almers 1 Postad 29 Maj Hej, Och tack för svar! Ja, jag har haft isär det och konstaterat att övre bussning mycket riktigt har smält av värmen tyvärr. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser