Sagitaro 0 Postad 17 Maj Hej, Knopmätaren på min uttern D 55 Mercury 115 EFI har lagt av. Tips på åtgärd? Mvh Tomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
chronn 2 Postad 17 Maj Nu känner jag inte till båten, är det en trycklogg (får signal från vattentrycket) eller GPS? Om det är en trycklogg kan du ju kolla om vattnet kommer fram, t.ex genom att ta loss slangen vid mätaren (om det går) och kolla om det börjar spruta vatten när du kör. Kommer det vatten så lär felet ligga i mätaren. Ny mätare då. Första träffen på "knopmätare" på google var Biltemas GPS-variant, den kostar 109 euro eller antagligen en tusenlapp i kronor då. Jag skulle nog montera en sån eller motsvarande. Eller är det en del av motorns instrument? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sagitaro 0 Postad 17 Maj 1 timme sedan skrev Sagitaro: Hej, Knopmätaren på min uttern D 55 Mercury 115 EFI har lagt av. Tips på åtgärd? Mvh Tomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sagitaro 0 Postad 17 Maj (redigerade) Tack för svar. Har inte så bra koll, men så här ser mätaren ut. Redigerad 17 Maj av Sagitaro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser