skippeer 435 Postad tisdag kl 07:12 Fann en intressant web sida skriven av en holländare som verkar leva sitt liv på katamaran. Han beskriver lite om olika förbättringar och idéer på sin båt. Det som fångade mitt intresse var att han beskrev varför och hur en LFP hybridlösning jobbar. Stärker mitt val av X2 BMS från Batterybalance som jag installerade våren 2022. https://www.thefloatinglab.world/en/lithium-hybrid.html?l=en&p=240 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Till_havs 21 Postad tisdag kl 09:26 (redigerade) Ja det är nog det rätta sättet. All slags laddning på båten leds till en blyack (startbatteri) som matar en DC/DC-laddare som laddar LFP-banken. Enkelt att sätta ihop och man slipper krångla med dubbla batterikretsar med skilda laddsystem. Ska fixa mitt system såhär nu när jag gör i ordning det. Bra site det där, bra tips. Redigerad tisdag kl 09:29 av Till_havs Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
skippeer 435 Postad tisdag kl 10:06 Lite kul att läsa gamla trådar där MG gänget diskuterar fram och tillbaka. Denna tråd var starten på min batteriresa som innehåller några web länkar om LFP Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser