Gäst matte Postad 17 Augusti , 2005 Hej! Har köpt en ny Stingray (USA import) från Atlantic Boats. De skickade med svensk instruktionsbok å en garantibok- I garantiboken står det att återförsäljaren ska göra ett leveransåtagande finns även ett protokoll för detta, det är inte ifyllt, ska det vara det? Däremot fick jag en utländsk garantilapp med motornummer å datum å en underskrift, men ingen stämpel från atlantic boats, verkar det vara i sin ordning? ska ringa dem i morgon, ingen svarade i kväll tacksam för svar så länge mvh matte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst matte Postad 17 Augusti , 2005 snälla, är det ingen som har koll på det? mvh matte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 17 Augusti , 2005 Vet ej hur det er med VP, men Mercruiser som jag själv köpte från US, där kunde jag skriva över garantin till Mercruiser i Europa,får kontakta Merc och återförsäljaren i us så fixar dom detta. Fanns et tillägg i garantin der det stod att om motorn förflyttades till annat land kunde garantin flyttas til det samma, eller närmast möjliga Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst matte Postad 17 Augusti , 2005 Frågade även om CE-märkning, de sa det var klart från fabrik. Kan det vara så? mvh matte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst matte Postad 17 Augusti , 2005 tack för svaret berra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst matte Postad 18 Augusti , 2005 Hej! ingen som kan tilägga något här? mvh matte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 18 Augusti , 2005 Ce-märkning kan vara gjord i fabrik, men då ska du få dokumentationen på det, Bruksanvisning på svenska ska följa med, båten ska fysiskt vara märkt med CE skylten samt europeiskt HIN kod (skrovnummret) och försäkran om överensstämmelse ska följa med påskriven av auktoriserad besiktningsman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst matte Postad 18 Augusti , 2005 Hej Berra! Fick höra att återfrsäljare inte får importera båtar till Europa som inte är CE-märkta, stämmer det? mvh matte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mutto 0 Postad 23 Augusti , 2005 Hej! Jag har ett 14 siffrigt skrovnummer, det börjar på US, räcker det som Hinkod eller måste jag skaffa nytt från sjöfartsverket? hur ser man ifall motorn är CE-märkt? oerhört tacksam för svar mvh matte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 23 Augusti , 2005 Motorn måste inte vara ce-märkt, en båt går som en produkt ,och er produkten ce-märkt ingår även motorn. Däremot ska vissa delar av motorn vara märkta tex bensinslang, alt enligt reglerna för ce- märkning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tias 0 Postad 24 Augusti , 2005 Angående din fråga om leveransåtagande så kan jag säga att det slarvas en hel del med just den biten. Det är en del återförsäljare som helt enkelt struntar i det. Jag har själv fyllt i otaliga serviceböcker till näst intill helt nya båtar där just den första kollen inte är ifylld. Sen finns det säkert dom som gör kollen men som inte fyller i boken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser