Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
Robbn

Byta packboxar penta dp-s drev

Rekommendera Poster

Hej på er! 

 

Efter provtryckning av drevet så konstaterades att packboxen mellan propparna läcker, funderade på om de va lika bra att byta bägge? Någon som har en bra instruktion på hur man ska gå till väga? 

 

Drevet är det dp-s1 

 

Mvh

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
9 minuter sedan skrev Robbn:

Hej på er! 

 

Efter provtryckning av drevet så konstaterades att packboxen mellan propparna läcker, funderade på om de va lika bra att byta bägge? Någon som har en bra instruktion på hur man ska gå till väga? 

 

Drevet är det dp-s1 

 

Mvh

Jag har bytt på 290 dp, Där var det inga problem, lika bra att byta båda när man ändå håller på.

Men det kanske ser annorlunda ut på ditt drev.

Jag hade fått en en tunn lina mellan propellrarna, och den hade gått in i ena packboxen.

Notera åt vilket håll de gamla packboxarna satt.

Om du frågar @Makro så kan det tänkas att han vet var du kan få tag på en pdf med anvisningar på hur det går till.

Redigerad av Georg_Ohm

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
21 timmar sedan skrev Georg_Ohm:

Jag har bytt på 290 dp, Där var det inga problem, lika bra att byta båda när man ändå håller på.

Men det kanske ser annorlunda ut på ditt drev.

Jag hade fått en en tunn lina mellan propellrarna, och den hade gått in i ena packboxen.

Notera åt vilket håll de gamla packboxarna satt.

Om du frågar @Makro så kan det tänkas att han vet var du kan få tag på en pdf med anvisningar på hur det går till.

Jag har verkstadshandböcker til dp-sm och sx/dpa om det kan vara någon av dem?

De är på i och för sig på något anglosaxiskt språk och skulle det vara ett problem kan man ju alltid på titta bilderna.🙂

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Filen är tyvärr för stor för pm här. Men den finns om man anlitar sin gode vän Google annars

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

@Robbn Eller har du någon One Drive eller liknande som jag kan tanka över den på?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2024-01-17 vid 11:28 skrev Makro:

@Robbn Eller har du någon One Drive eller liknande som jag kan tanka över den på?

Det har löst sig! 

 

Tack för visat engagemang! 🙂

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...