Bubblan_ 0 Postad 13 Juli , 2023 Ny vad det gäller båtar och motorer. Vad gäller 2023 när vi pratar om en en tvåtaktsmotor från 2004? Är det "bäst" att köra med 98 oktan eller fungerar det lika bra med 95 (E10) samt med en procents olja (TC-W3)? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
0123456789 11 Postad 13 Juli , 2023 98 oktan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 443 Postad 13 Juli , 2023 Gå absolut inte ner till en procent olja om det inte uttryckligen står så i manualen. Två procent är normen! Jag körde vår senaste på 98, för att få lite mindre mängd etanol i. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bubblan_ 0 Postad 13 Juli , 2023 Märkningen på motorn= En procent eller tolkar jag den fel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 443 Postad 13 Juli , 2023 Nej, det ser riktigt ut. Men jag vet också att en del äldre motorer fick den rekommendationen, men att det senare visat sig att slitaget blev för stort så tillverkarna höjde rekommendationen till två procent. Själv hade jag kört med två procent i normalfallet. Hellre lite för mycket än för lite. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser