Gå till innehåll
onsdag 28 maj 2025
Gäst Mats Edvardsson

Lasall 29 / Lasall 31

Rekommendera Poster

Gäst Mats Edvardsson

Är det någon som kan berätta om Lasallbåtarnas uppkomst? Hittills tror jag mig veta att en prototyp gjordes ev en 24-fotare som sågades upp i fyra delar och lappades sedan ihop till en 29-fotare. Ett gott jobb då den troligtvis fortfarande är i bruk, se bild. Därefter ritades 31-fotaren av Rosenbaum och dessa byggdes senare på Orust. Inblandade på något sätt är Sverker, Gösta, Roger men jag vet inte var jag kan få tag i dessa. Kan någon hjälpa mig med mer information samt skisser på båtarna. Mvh Mats

post-0-1394234443,6286_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Jonas

hej. Pratade med en kille på käringön i somras, som var en av dom som drog igång hela projektet. Han äger förövrigt själv en Lasall 34 tror jag det var. Båten ligger i mossholmens marina och han bor i borås. (mycket stor elfsborgs fan) hade t.o.m parabol på båten för att ej missa en match. Det finns nån typ av web kamera på mossholmen där han kunde kolla till båten hemifrån sa han.. vet ej om du kan se båten på nätet kanske. hur som helst, ring mossholmen och fråga hur man får tag i honom, kommer tyvärr inte ihåg hans namn, men alla tycktes veta vem det var.

¨lycka till mvh 

Jonas 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Jag är en av dom inblandade i Lasall

du kan nå mig på telefon

0705283672 eller 033137515

0705283672@telia.com

Hör av dig

MVH Pära på Mossholmen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...