Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
kmz

Havsfidra.... påbörjad renovering.....

Rekommendera Poster

Som rubriken säger... hon skall renoveras och bli en fin liten båt igen... Men.... det lär nog ta ett litet tag... Hon är i grunden helt ok men som det verkar har hon under ganska lång tid stått på land utsatt för väder och vind.... det mesta av trädetaljer är i det närmaste jord... Jag misströstar dock icke... jag ser det som ett halvfabrikat där jag får bygga den inredning jag själv vill ha... 😃

 

Och ni får tro mig om ni vill, men nedgångsluckan skall renoveras, stommen är förhållandevis frisk, plywooden lär jag dock få ersätta.... 😃 Fast jag funderade ju först på om jag skulle posta inlägget i ett trädgårdsforum?? 

rufflucka,ekologisk.jpg

rufflucka.renovering1.jpg

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När jag för ett par år sedan gjorde nya luckor till min lilla Albin 57:a så ville jag få lite mera ljus nere i gruvan. Funderade på helt i plexi eller med en plexiruta i träluckan. Nu valde jag luckor i björkplyfa istället, blev så mycket bättre i mina ögon iallafall. De är sedan klarlackade med tvåkomponent polyuretanlack.

FullSizeRender.jpeg

IMG_0769.jpeg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Björkplywood är snyggt... och det går ju att göra massor med.. men med enbart lack så framträder ju björken som bäst... 

Jag har ännu inte helt bestämt vad jag gör med min lucka... men även den på bilderna ser förfärlig ut så är teaken i det stora hela väldigt fin... så den skall nu varsamt monteras isär och så får vi se vad jag hittar på... 

Fast det blir nog inte björk jag går för... vill nog ha det lite murrigare stuket ifrån 60-talet... =)6

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I sittbrunnen har jag bara en aktertoftlucka och den hade dellaminerat i sina beståndsdelar som plywood brukar göra. Jag limmade på fuskteak på den nya och la en sträng med sika runtom för att försäkra mig om att den sitter kvar. Har även material för att lägga på bänkarna runtom. Det är dyrt med äkta teak och detta duger för mig.

FullSizeRender.jpeg

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 timmar sedan skrev pseudonym:

I sittbrunnen har jag bara en aktertoftlucka och den hade dellaminerat i sina beståndsdelar som plywood brukar göra. Jag limmade på fuskteak på den nya och la en sträng med sika runtom för att försäkra mig om att den sitter kvar. Har även material för att lägga på bänkarna runtom. Det är dyrt med äkta teak och detta duger för mig.

FullSizeRender.jpeg

Inte bara duger... det är ju både snyggt och halkfritt... 😃

 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
4 timmar sedan skrev Hybro:

Nej vikdörrar ska det vara

bild.png.b10d6383d1415ffdccb39c2ee596e9c3.png

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...