Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
T0ri

Getasnipa 23 öppen

Rekommendera Poster

Hej helt ny på detta forum. Har gått å köpt mig en Getasnipa 23fot som är ombyggd till öppen.

Motorn är i dagsläget en Ford Lehman 80hk

(Jo jag vet väldigt stor motor)

 

Båten saknar i dagsläget sittbänkar i fören, tänkte bygga en u-soffa i fören av plywood.

Någon som har tips på hur man skulle fästa plywooden mot skrovet på bästa sätt? Plasta? Sikaflex 292i ? Någon annan metod?

 

Tacksam för all hjälp jag kan få

FB_IMG_1625750826207.jpg

FB_IMG_1625750811200.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
10 minuter sedan skrev T0ri:

Jo läst igenom hans tråd :) men skulle helst inte skruva fast som han har gjort, därav frågan om lim eller plast. :)

Det bästa är nog att plasta fast reglar på insidan av skrovet, reglar som du sedan bygger tofter eller sittbänkar på.

Jag har god erfarenhet av ett lim som heter ”No More Nail” den vattenfasta varianten, har använt den i ett våtrum hemma och att limma en teaklist på båten med, det sitter som berget, måhända funkar det att limma träreglar mot skrovet också... ja du kan ju testa.

Sikaflex har ett monteringslim, 252, som också har hög vidhäftningsförmåga, det har jag limmat ABS-plast mot glasfibertak med, när jag monterade hållare till solcellspaneler, och det sitter också som berget nu fem år senare.

Men det kanske ändå är bättre att plasta fast träreglar.....

Redigerad av Georg_Ohm

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...