Gå till innehåll
fredag 26 juni 2026
adeseaso

Slipa Trilux

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Jag har ärvt en (västkust-) VC17 botten på en IF som seglar längs Södermanlands och Östgötakusten och kommer nu att byta till Trilux då det känns bättre att ha en godkänd färg.

 

Jag har inget emot att jobba lite för en slät botten som blir lättare att hålla ren och är nyfiken på hur ni som slipar Trilux går till väga? Kör ni för hand med kloss eller excenterslip? Lämplig kornstorlek att börja och avsluta med?

 

 

Redigerad av adeseaso

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack! Jag hade läst den första men inte den andra länken, många bra tips!

 

Frågan är om excenterslipen accepterar att slipa vått om man går försiktigt fram med blomspruta, jag är nyfiken på era erfarenheter där. Skyddshandskar, slipkloss och en balja vatten funkar väl annars fint på en relativt liten båt misstänker jag.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...