Peedster 4 Postad 4 Maj , 2021 Hej, Har en rib där konsolen är väldigt låg och måste därför höjas upp ca 10cm så jag tänker mig en förhöjningssockel som går runt om. Funderar på att ta hårdare cellplast XPS och skära till/forma så det blir en bra och snygg höjning och sen hade idealet varit att plasta in den med glasfiber och spackla till den för att slutligen lacka den och låta cellplasten ligga kvar som en förstärkning inuti. Men cellplast och polyester är tydligen ingen bra ide. Vad annat kan jag använda mig av för att baka in och slipa till en bra form med fin yta att lägga på glasfiber på? Jag har tillgång till PIR 80mm tjock och läser att man kan plasta in PUR som är en liknande skiva. Tror ni på detta? Hur många lager behöver man sedan lägga, 5-6? En annan fundering: Går det istället att plasta ihop gamla konsolens nederdel och förlänga ner då jag ändå ska lacka allt eller finns det riskför sprickbildning i skarven? Behöver höja 10cm i bakkant (rattsida) och 4-5cm i framkant där det är en soffa. Konsoll och sockel är tänkt att att lackeras i samma färg när allt ser bra ut. Tacksam för svar! Mvh Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser