Gå till innehåll
onsdag 18 juni 2025
Freppen

försök till stöld på min evinrude 70 hk år 79 behöver hjälp

Rekommendera Poster

de har haft sänder hela tändningslåset men tydligen inte fått igång båten så de lämande kvar den med endast tampen till bojen. då trode jag att det bara var att köpa nytt tändningslås och sätta ditt men det händer inte ett smack. har försökt rubba på tändningslåset om det skulle ha vait glapp eller så.. någon som kan ha en lösning på mitt problem för att få startmotorn att gå? det låter inte heller något klick när man chokar. socken sitter vid nycken som man trycker in. vore väldigt tacksam för någe bra förslag.. Mvh Fredrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Aldrig roligt när sådant händer! Att de inte kan låta bli andras saker. Har du kollat kabelstammen från reglaget/tändningen till mototn? De kanske har lyft på kåpan och försökt starta den med hjälp av en mejsel på startreläet. Kollat kabelskorna på batteriet till starten? Tycka till Mvh Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej igen. Kom på en sak till som det skulle kunna vara. det brukar finnas en liten kontakt i reglaget som känner av om du har någon växel i, den bryter då spänningen till motorn och då får du ingen reaktion på nyckeln/chok. Kolla så den kontakten är frisk samt är ansluten. Mvh Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tack så mycket men har redan kollat e där.. det känns som ingen ström kommer fram. ska leta upp en multimeter... mvh fredrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inte för att jag råkat ut för samma sak men kan andå nämna det jag var ute i helgen med min båt, la till båten vid en liten strand när det plötsligt slog in en våg bakifrån så vattnet sköljdes in över motor och allt. Höll på i drygt 5 timmar med felsökning hittade inte ett skit sen fick jag tipset om att kolla efter säkringar och då hittade jag en liten glassäkring i anknytning till startmotor bytte den å allt var som vanligt startade utan problem och då kan jag nämna att jag köpt båten veckan innan så gissa om jag var svettig! Lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

haha aa det förstår jag att du var. ska kola upp de där men vet inte rigtigt vad dem sitter om de finns några.. Mvh Fredrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...