Gå till innehåll
fredag 26 april 2024
Nimsee

VP eller Sierra-limpor?

Rekommendera Poster

Jag måste byta limpor och knän i år på min 5.0 gxi och ska anlita hjälp för det. De vill bara sätta in Volvo Original för att kunna lämna garanti på jobbet. De menar att eftermarknadsprodukter ibland inte är tillräckligt plana varför packningen kan ta slut i förtid.

 

Har någon erfarenhet av detta?Jag har sneglat på Sierras limpor mm. Rätt stor prisskillnad mot original, men hur är kvaliten kontra original? Någon som har erfarenhet av Sierra?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen erfarenhet av sierra, men jag har svårt att tro att dom har så dåliga produkter att dom inte fungerar för ändamålet.

 

Jag hade valt sierra om jag bytt (iom priset). Utöver fiberpackningarna hade jag tagit packning på tub eftersom verkstan nu upplyste dig.

 

Det är väldigt enkelt att byta limpor/knän själv. En hylsnyckelsats så är man i mål.

Hade bort mina i våras för inspektion, ca 2h arbetstid och då tog nog borttagning av gamla packningarna längs tid. (Skulle det vara extremt trångt kan det förstås ta längre tid)


(om sierra skulle ha mindre godstjocklek än VP och därför ta slut i förtid låter jag vara osagt)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sen förstår jag verkstans beslut att inte vilja lämna garanti. I min bransch skulle jag aldrig lämna garanti på rördelar som kunden köpt på tex Jula. Även fast dom kanske har fullgod kvalitet och är testade och godkända. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för synpunkter. Det slutade med att jag gick på VP original. Efter X antal timmars googling kunde jag konstatera att det i alla fall inte verkar vara ovanligt med ojämna packningsytor på vissa eftermarknadsprodukter, så jag tog det säkra före det osäkra, men trist att behöva betala dubbla priset!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...