Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Virvelvind

Renovera Luckgarage

Rekommendera Poster

Jag skulle vilja fräscha upp mitt luckgarage och tar gärna emot tips på metoder och produkter att använda. 

 

Fall, trim och kompass är samlade på en bräda så de överflödiga och fult tagna hålen i och innanför sargen tänkte jag fylla upp igen. 

image.png.d07ee1b51413df41e1bdd0f9f4ed9a9f.png

 

Kanterna är ganska ledsna bitvis, jag antar att det går fint att slipa lokalt och bygga upp kanten igen med någon form av spackel?

image.png.307738b0713e2906732c7d92ff35b98a.png

 

Sen kryper det ut jordslag mellan garaget och däck så även om ytan aldrig syns är jag sugen på att slipa och/eller måla undersidan slät så att smutsen inte fäster lika lätt. 

image.png.54464e60427331c3d9b0586e07983fd3.png

 

Till sist kommer allt behöva målas om så klart. Är det realistiskt att få ett slätt resultat med enklare gör det själv-metoder? 

 

Tacksam för alla förslag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev Virvelvind:

Jag skulle vilja fräscha upp mitt luckgarage och tar gärna emot tips på metoder och produkter att använda. 

 

Fall, trim och kompass är samlade på en bräda så de överflödiga och fult tagna hålen i och innanför sargen tänkte jag fylla upp igen. 

image.png.d07ee1b51413df41e1bdd0f9f4ed9a9f.png

 

Kanterna är ganska ledsna bitvisspacer.png, jag antar att det går fint att slipa lokalt och bygga upp kanten igen med någon form av spackel?

image.png.307738b0713e2906732c7d92ff35b98a.png

 

Sen kryper det ut jordslag mellan garaget och däck så även om ytan aldrig syns är jag sugen på att slipa och/eller måla undersidan slät så att smutsen inte fäster lika lätt. 

image.png.54464e60427331c3d9b0586e07983fd3.png

 

Till sist kommer allt behöva målas om så klart. Är det realistiskt att få ett slätt resultat med enklare gör det själv-metoder? 

 

Tacksam för alla förslag.

Om du börjar med att läsa den här tråden om en båtägare som byggt en ny instrumentpanel så kommer du att lära dig mycket om tillvägagångssättet med plastning och gelcotering (egentligen topcoat när det inte görs mot form).

 

Hoppa över formbygget och kika på plastningsavsnitten.

 

https://www.maringuiden.se/forum/topic/99491-bygga-plugg-plasta-instumentpanel/

 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...