Jump to content
Thursday 04 March 2021
Virvelvind

Renovera Luckgarage

Recommended Posts

Jag skulle vilja fräscha upp mitt luckgarage och tar gärna emot tips på metoder och produkter att använda. 

Fall, trim och kompass är samlade på en bräda så de överflödiga och fult tagna hålen i och innanför sargen tänkte jag fylla upp igen. 

image.png.d07ee1b51413df41e1bdd0f9f4ed9a9f.png

Kanterna är ganska ledsna bitvis, jag antar att det går fint att slipa lokalt och bygga upp kanten igen med någon form av spackel?

image.png.307738b0713e2906732c7d92ff35b98a.png

Sen kryper det ut jordslag mellan garaget och däck så även om ytan aldrig syns är jag sugen på att slipa och/eller måla undersidan slät så att smutsen inte fäster lika lätt. 

image.png.54464e60427331c3d9b0586e07983fd3.png

Till sist kommer allt behöva målas om så klart. Är det realistiskt att få ett slätt resultat med enklare gör det själv-metoder? 

Tacksam för alla förslag.

2 timmar sedan skrev Virvelvind:

Jag skulle vilja fräscha upp mitt luckgarage och tar gärna emot tips på metoder och produkter att använda. 

Fall, trim och kompass är samlade på en bräda så de överflödiga och fult tagna hålen i och innanför sargen tänkte jag fylla upp igen. 

image.png.d07ee1b51413df41e1bdd0f9f4ed9a9f.png

Kanterna är ganska ledsna bitvisspacer.png, jag antar att det går fint att slipa lokalt och bygga upp kanten igen med någon form av spackel?

image.png.307738b0713e2906732c7d92ff35b98a.png

Sen kryper det ut jordslag mellan garaget och däck så även om ytan aldrig syns är jag sugen på att slipa och/eller måla undersidan slät så att smutsen inte fäster lika lätt. 

image.png.54464e60427331c3d9b0586e07983fd3.png

Till sist kommer allt behöva målas om så klart. Är det realistiskt att få ett slätt resultat med enklare gör det själv-metoder? 

Tacksam för alla förslag.

Om du börjar med att läsa den här tråden om en båtägare som byggt en ny instrumentpanel så kommer du att lära dig mycket om tillvägagångssättet med plastning och gelcotering (egentligen topcoat när det inte görs mot form).

Hoppa över formbygget och kika på plastningsavsnitten.

https://www.maringuiden.se/forum/topic/99491-bygga-plugg-plasta-instumentpanel/

• Like 1