Gå till innehåll
fredag 19 april 2024

Mirrocruiser

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    18
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

2 Neutral

Om Mirrocruiser

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Jag gissar på membranet i fuelrailen är sliten. När man felsöker en Optimax måste man koppla upp klockor på luft/bränsle för att se vad som händer... allt annat är gissningar, mät så vet du.
  2. Hej, och tack för rekommendationen! ja vi har högtryck på verkstaden just nu så värmare tar vi så fort vi får en stund över, men vi försöker beta av några i veckan just nu. Mvh Patrik Marin och Motor Teknik
  3. Antingen så ska offeranoderna vara i kontakt med vattnet eller ingen del av motorn.
  4. Motorerna måste ställas styrbord och babord. Görs lättast med g4:an (serviceprogram) på plats i båten.
  5. Vanligaste felet på Mpi med 2 pip är IAC-ventilen, byt den samt det lilla filtret!
  6. Brukar inte vara något problem att byta filtret, men man måste prima om systemet sen! En lång plattång brukar underlätta! Ps Glöm inte luftfiltret när du rotar vid oljeburken!
  7. Du får ju larm på alla sensorer som inte är inkopplade, Nu ANTAR jag att du inte har smartcraft installerat och använder analoga instrument ink triminstrument. Så dessa felkoder är inget att lägga energi på! trevlig midsommar!
  8. Tack för din respekt! Men jag gissade inte, det är ett ganska vanligt fel! dom andra felkoderna du har är bara tankmätare, Trycklogg, roderlägesgivare inte är inkopplad på smartcraft, däremot trimgivaren ger ett felaktigt värde alt du har analog visning av trimmet....
  9. Med största sannolikhet IAC ventilen som har gjort sitt, för att vara säker så måste man koppla upp datorn och se...
  10. Nej, men du har fettnipplar på ryckutjämnaren som smörjer drivaxeln. Men man bör lossa drevet varje höst och kolla så man inte har vatten i bälgen, då passar man på att smörjer drivaxeln. Samtidigt kollar man skick på bälgarna och drivknutarna. //Patrik
  11. Någon har bytt stödlager till den nya varianten som inte ska smörjas, då ingår den pluggen. //Patrik
  12. På motorn så har du en kontakt som är till Smartcraft. Till den kopplar du en kabel med motstånd i ena ändan och en "junktionbox" i andra ändan. I junktionboxen kopplar det du vill, instrument, nmea 2k.... Och ett motstånd.... För att få ut nmea 2k behöver du en omvandlare som heter NS005021
×
×
  • Skapa nytt...