Gå till innehåll
onsdag 24 juni 2026

Heiner

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    195
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av Heiner

  1. Det är kanske inte alltid båtförarens fel ...... Mackan
  2. Oops! Missade ditt inlägg . Ramen var färdig till premiären men alla tillbehör som jag beställde från Carapax var slut ... De skulle få in nytt till mitten av November (Fick jag reda på veckan innan premiären ) Blev förbannad och avbeställde allt . Men så fick jag en annan ide , skaffade helt enkelt ett stålnät med fyrkantiga hål på ca 1cm och klädde runt buren , skaffade 8 mm rep och fäste i ramen att buren blev lindad . Byggde en ramp för hummern att ta sig in men vet inte om jag skall ha det så ... ( Hummern kan lättare ta sig ut ) Jag bygger kanske in trattaingångar istället . Då jag har byggt på burarna lite då och då är det svårt att uppskatta den totala tiden för bygget . Själva ramen att böja till den rätt svetsning tog några timmar ( 5 Kanske ) Passade barnen samtidigt ... Binda fast nätet i ramen 1 - 2 timmar ca . Jag lovar att lägga in en bild på buren snart ..... Mackan
  3. Styrman på denna båt borde väl ha det mesta av utbildning man kan ha på sjön ... men ändå så händer detta ..... Mackan
  4. Heiner

    Olycka !!!!!!

    Hade det i detta läget hjälpt med ett båtkörkort tro???? Mackan
  5. Båten åker i om en vecka eller två . Skall fiskas en hel del och sen när värmen etablerar sig så blir det massor av sol o bad . Mackan
  6. Detta är också ganska fräckt ... Väcker gamla minnen ... Mackan
  7. Snackade lite med min återförsäljare då jag undrade vad min Ryds 20 gts borde ha för bensinförbrukning , körde för det mesta i ca 20 - 25 knop för att hålla en ekonomisk hastighet , det visade sig vara fel hastighet då Vk-marin hade testat båten vid olika hastigheter och kommit fram till att ca 30 knop är då Rydsen drar minst per distans . Mackan
  8. Valde mellan utom och inombordare och efter mycket övervägande valde jag inombordaren för att jag ville ha motorn kvar .... frågan är inte om motorn blir stulen utan när ... och det visade sig även sen när jag försäkrade båten ,,,, Halva priset 3100 kr mot 7500 kr. Farten , ja med utombordaren skulle den toppa 42 knop men med inombordaren toppar den 45 knop. Bottendraget är grymt mycket bättre med inombordaren då cylindervolymen ligger på mer än det dubbla . Ljudet är mycket lägre då motorn ligger gömd i båten . Badbryggan bak används flitigt och utan utombordare så är hela aktern fri för sol och bad (Även fiske för den delen) . Nackdelen är väl servisen då kanske . 3400 kronor inkl. drev . Mackan
  9. Har en Ryds 20 GTS (4,3 liter Bensin). Vid blandad körning drog den 1,3 liter per distans (2008) Vid 30 knops marchfart ca: litern . Mackan
  10. Så fort Mars-kylan har släppt så åker båten i . Mackan.
  11. Är intresserad av Seamaster 700 och enl. säljaren i Björlanda så skulle denna modell finnas på mässan ... men näpp ... Tittade mest på hyttbåtar , bobåt kombination fiskebåt . Viknes , Arvor , Saga , Delta och Guernsey m.m .. Båtmässan var större förra året och det märktes att lågkonjukturen har slagit till . Det ända jag fick med mig hem var ett Universal rengöringsmedel och en skruvmejselsats från Maringuidens monter ... Ha trevligt på mässan Mackan
  12. http://se.youtube.com/watch?v=TTwSVCmeY-8 Nu då.... Mackan Senast ändrad av Heiner | 30 januari 2009 | 00:04
  13. Skämtar du eller ???? Ja om du menar allvar så kika på det här... http//se.youtube.com/watch?v=TTwSVCme-8 Mackan
  14. Var å kolla till båten , våren känns väl avlägsen just nu . Mackan
  15. Japp! Har avverkat 3 delsträckor och inväntar den 18 Jan. för nästa start . Har 2 båtar El marco de barco och Madrigal . Spelet är fängslande och riktigt roligt när man får tävla mot 120 000 andra i resten av världen . Mackan
  16. Har själv en Garmin (525 s) och är supernöjd , framför allt sjökortet ( BlueChart g2 Vision ) som är grymt exakt . Kör karta ekolod samtidigt och kan bara säga det att jag har inte haft några avikelser alls . Seiwa vet jag ingenting om och vilket kort den använder ... Tänk säkert .... Mackan
  17. Jag har varit båtmässan trogen i 25 år och inte kommer jag svika den i år heller . Jag kommer att kika extra mycket på hyttbåtar ,,, bobåt kombinerat fiskebåt . Mackan
  18. Badsäsongen känns avlägsen . Mackan
  19. God fortsättning till alla . Nu är det bara att härda ut några månader sen är vi back in Business . Mackan
  20. Heiner

    Grymt segelspel

    Det finns ett grymt spel för alla segelintresserade . http://www.virtualskipper-game.com/vsk5/ . Mackan
  21. Bilden kom visst inte med , men här är den....
  22. Vi lämnade höstrusket för 2 veckor i Thailand . Mackan .
  23. Heiner

    Bensinpriser

    Tror ni det låga bensinpriset håller i sig till nästa år (sommren) ? Det sista literpriset jag noterade ligger på 9,76 . (Tankade bilen) Hade varit jäkl....gt gött om soppapriserna höll i sig eller till och med dalade lite till . Vi sparar ca 30 - 40 % kostnad om det håller i sig...... Mackan
  24. Heiner

    Sista turen

    Jaha , då var det dags att ta upp båten . Åkte en sista tur igår , regn o rusk i 40 knop . Men på något sett var det en härlig känsla ändå . Flytaverallen jag skaffade var grymt bra , fullständigt vattentät och varm . På Torsdag skall båten in på service och sen får vi se när den åker i igen . Mackan
×
×
  • Skapa nytt...