-
Innehålls Antal
892 -
Gick med
-
Besökte senast
Innehållstyp
Nyheter
Kustkort
Forum
Bloggar
Galleri
Butiken
Köp&Sälj
Allt postat av Yadis
-
Jag har också kört med BT's, funkat kanon.
-
Tackar! Betyder det då att man heller inte tvättar kapellet dom första 5 åren tro?
-
Just köpt ett nytt kapell, som gjordes på distans o kom med posten. Gjort i Markilux 37. Behöver jag impregnera det? Eller är markilux impregnerat från start så jag kan vänta med att göra det igen först nästa säsong? Senast ändrad av Yadis | 01 april 2010 | 18:33
-
Om man ber nån köpa åt en på sin resa utanför EU och ta med på t.ex flyget så gäller följande för att slippa tull o moms. Behöver jag betala tull- och skatt för mina varor? Om inresan till Sverige sker med flyg eller färja i kommersiell trafik får du tull- och skattefritt ta med dig varor för 4 300 kronor. Om inresan sker på annat sätt kan du ta med dig varor för 3 000 kronor utan att betala några avgifter. Varorna måste transporteras personligen http://www.tullverket.se/sokordao/k/kopavarorpadinresafranettlandutanforeu.4.30cfbac4117bfb36546800095.html
-
Båten ser fin ut och på beskrivningen låter ju allt jättebra. Kanske priset borde gå att pruta lite, det är ju snart höst. Dessutom kolla att båten planar bra även med lite folk i båten, 70 hk kan vara aningens för lite.
-
Bara en vild ide, det kan inte vara batteriet som är slut? Går startmotorn inte runt på samma sätt som när den är kall?
-
Det låter som att växelvajerna sitter för hårt(för spänt), då går inte backen i när du kör bakersta läget eftersom reglaget på motorn inte kommer tillräckligt långt bak för backen och det blir oxå sån spänn i vajern att reglaget dras bakåt när du gasar.
-
Jag har själv exakt det reglaget på bilden. Skruven där framme är för att reglera trögheten i gashandtaget. Det bakre reglaget är för att gasa när du har neutralen i. Jag använder den bara när jag ska starta båten, då drar jag upp den lite så den får bra med gas direkt när jag vrider om nyckeln.
-
Inte testat på sjön, men kört med GPS'en i iPhonen när jag springer o då har den funkat bra.
-
Just nu säljer dom Gold Scandinavia East i App Store för 95 kronor. Nån tillfällig drive verkar det vara, så passa på. Senast ändrad av Yadis | 22 maj 2009 | 19:01
-
Jag kör med Gramin 140 o är mycket nöjd. Tror dom kostar runt 1200 nu.
-
Tack Pheubus, arkiverar ditt förslag för att senare läggas till. Senast ändrad av Yadis | 16 mars 2009 | 15:50
-
Blev inte 1000 länkar innan slutet på denna vecka:( Men över 400 nu. Om det är nån som vill följa arbetet så finns det nu en blogg om det, så slipper jag spamma maringuiden:) Bloggen: http://blogg.marinalankar.se
-
http://www.avanza.se/aza/press/press_article.jsp?article=77623
-
En liten update. Nya siten är nu släppt som ska vara helt översatt. Den nya kör med sql-server och C#(programmeringsspråk) och ska förhoppningsvis vara blixtsnabb nu. Har även börjar lägga in länkar och är nu uppe i 160 stycken, men hoppas vara uppe i över 1000 innan veckan är slut. Om ni har en bra länk så lägg gärna in den på siten. Bara klicka på Föreslå en länk uppe till vänster på sidan. http://www.marinalankar.se
-
Inlagd. Men som sagt - lägg gärna till länkar själva på siten, det är enkelt.
-
Inlagd. Men det är bara att klicka på lägg in en site på marinalankar.se så kan ni själva välja vilken beskrivande text som ska med, osv.
-
Nördvarning på nedanstående:) En liten update. Har programmerat så fingrarna blöder i helgen(säkert suttit 30 timmar) och är väl klar med cirka halva siten vad gäller att hacka om det till sql-server samt C# i visual studio 2008. Även viss översättning kvar(det var tidigare access och visual basic o siten var på engelska). Har även letat reda på en så kallad Web Crawler(struntade i att skriva en egen), dvs programvara för att automatiskt leta reda på t.ex båtsiter på internet. Programvaran ska förhoppningsvis göra att siten snart kommer kunna ha 1000-tals båtlänkar i databasen. Denna programvara kan t.ex använda söksiter(ex. google) för att hitta alla siter man letar efter. Siterna sparas sen automatiskt ned i en .csv-fil, som man lätt sen kan importera i SQL-serverdatabasen. Efter det måste man dock kolla alla siter manuellt, men admindelen på siten underlättar det jobbet. Säkert nån veckas, eller 2, jobb kvar innan nya versionen kan släppas. Senast ändrad av Yadis | 02 mars 2009 | 02:28
-
Jag har testat på en Ipaq. Körde Fugawi på PC och i Fugawi kan man exportera BSB-kartan till Ipaqen. Även fugawis programvara för pocket-pc exporteras då in i Ipaq'en. Sen bara tuta o köra. Funka väl hyfsat tycker jag, men kör numera med vanlig plotter.
-
En flaska båtbottentvättmedel räckte till min båt(5.6 meter). Men beror också på hur mkt skit du har under.
-
Ny ligger den under sin domän. Men mkt kvar att ändra o fixa med innan siten känns klar. http://www.marinalankar.se
-
Sidan är inlagd. Sen var nån snäll o la till sida för Ryds 695-klubben. Lägg gärna in fler länkar om ni vill. Har nu köpt domän så nu kommer siten snart bli lite renare o få en alldeless egen adress. Håller också på att skriva ett windowsprogram som ska gå till siter o plocka ut alla länkar(så kallad Web Crawler) och lägga dom auto i databasen, så jag får lite fart på siten. Just nu kör jag accessdatabas, men det håller jag också på att ändra till SQL-Server. Senast ändrad av Yadis | 26 februari 2009 | 13:44
-
Japp meningen det ska bli en katalog med bara marina länkar. Siten är freeware så jag är fast i hur den är utvecklad just nu, tills jag ändrar nåt i den. Men just nu försöker jag bara komma på vilka kategorier jag behöver ha med.
-
Håller på och försöker skapa en katalog över båtsiter. Försöker även komma på vilka kategorier jag ska ha med. Så om ni har lust gå gärna in på sidan(den är långt från klar, ej helt översatt heller. Ska också hackas om mer) o föreslå nya kategorier här i forumet eller klicka på lägg till en site uppe till vänster på sidan och föreslå siter som borde vara med. Nej, detta är inte reklam, behöver bara lite input:) http://www.marinalankar.se Senast ändrad av Yadis | 26 februari 2009 | 19:02
-
En fin Camping. Dock ligger dom lite högt i pris, tycker jag. Cirka 55-60000 inkl båtvagn tycker jag är max. http://www.blocket.se/vi/20399684.htm?ca=8_s
