Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024

ThomasS

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    130
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om ThomasS

  • Placering
    Örlogskapten

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Om jag kommer ihåg rätt så gäller detta: Kärra last får tillsammans väga lika mycket som bilens bruttovikt om kärran är obromsad. Om kärran är bromsad kan du dra mer, här ansvarar du själv för att bilen klarar vikten.En 30 kärra registreras inte, finns därför inget reg-bevis. Traktor vete sjutton! //Thomas
  2. Kolla länken ovan betr. belysning: - gäller under mörker för alla (ganska självklart) - krav på belysning endast om kärrn är tillverkad från 2005 Så kolla alltså när kärran är tillverkad, före 2005 behövs ingen belysning. //Thomas
  3. Kolla själv, kostar inget. Förmodligen de mest aktiva forumen idag. //T
  4. Ah, en Butler! Det är ett alternativ helt klart! Kolla den här tråden betr, ventiler på Suzuki också.. .http://www.maringuiden.se/forum/;thread=260501 //Thomas
  5. Lägg gärna ut lite bilder på ankarfällaren, ska själv installera till våren. Är det elektrisk, vilken sort etc, all info uppskattas! //Thomas
  6. Hej! Jag har en likadan, samma årsmodell. Suzuki DF90 -06. Toppar 28 knop, standard alupropp, lite moddad, ca 13´ ´ x 20´ ´ , drar ca 0,8 - 0,9 vid marschfart ca 22 knop. Betr. proboxen så kan man hissa upp näääästan hela, skäddan blir kvar i vattnet. Jag ligger också i sötvatten, jag har min nere hela tiden. En kanonmotor, vid trolling drar den 0,7 - 0,8 liter/timme. Aldrig en misständning över huvud taget. Servar själv, inga problem, kamkedja (inte rem vilket underlättar med ventilerna). Jag törs nog påstå att du kommer att bli nöjd oavsett vilken motor du väljer! //Thomas
  7. Tack från mig också! Som föregående talare säger så blir det raport tidigast till våren, båten står inlåst i skjulet.... Mvh Thomas
  8. Jäkla trevlig film di1anpe!! Visst syns vågorna! //Thomas
  9. Håller med föregående talare. Jag har kört min DF90 i 5 säsonger nu, mest trolling. Jag kan nog påstå att jag inte haft en enda misständning, tvekan eller liknande. Det är STOR skillnad mot den Johnson 90 2-taktare som satt på förut. dessutom snål, ca 0,7 - 0,8 l/tim vid trolling... //T.
  10. Tja... den ena (Suzukin) är ju en 4-taktare och Murklan 2-taktare. Så en viss skillnad är det väl! //T.
  11. Håller nog inte riktigt med där... förr kan jag tänka mig användes småmotorer som trollingmotor, men om du kollar en trollingtävling idag så är det i stort sett enbart stora 4-taktare som används. Jag trollar själv en del med en Suzuki DF90, och det jag kan se är att motortempen diffar ca 8 - 9 C (kallare vid trolling). Om det är negativt vill jag inte uttala mig om, men inte inte har jag hört att några motorer har tagit skada i alla fall! //T.
  12. Och vad tror du att en drivmotor (och lyssats) består av... Senast ändrad av ThomasS | 11 september 2010 | 23:50
×
×
  • Skapa nytt...