Jump to content
Friday 30 July 2021

Dasboat

Medlemmar
  • Content Count

    17
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About Dasboat

  • Rank
    Kadett

Recent Profile Visitors

86 profile views
  1. Va fan, då hade det ju varit betydligt mer prisvärt att byta motorn. Hade mycket heller gjort det om de bara hade frågat mig. Tack för infon!
  2. Självklart skulle jag betalt om de hade gjort sitt jobb, det är ju det som är problemet. Jag har försökt prata med personerna i fråga men utan respons. Jag har kvitto på allt. Ja något måste jag göra, det har självklart pajat mycket av planerna för sommaren. Även om jag skulle betalat så har kapellet gått sönder och båten och motorn såg tiktigt illa ut. Kapellet var nytt när jag lämnade in båten. Motorn var ren och fin. Helt sjukr! Tack för svar! DB
  3. Tack för ett seriöst svar! Ja jag håller med om att de skulle rådfrågat mig först, det underströk jag när dem började, alltså att man skulle kolla av med mig innan de begav sig på ett större arbete. Ja, det blir dyrt när man inte meckar själv och det är ju något man skall vara medveten om när man köper en större båt. I detta fallet var inte motorn trasig utan startmotorn och ett stop i en kanal. Tack igen och en fortsatt trevlig helg! Mvh DB
  4. Vi tar det en gång till. Den andra tråden handlar om begrepp som jag inte blir klok på. Det står klart och tydligt. Ingenstans skriver jag att jag inväntar någon saftig faktura. Det har du hittat på helt själv,man kan undra vad du får ut av det. Det känns inte som du har kompetens att svara på frågorna som jag behöver svar på,så om du inte har något vettigt att tillägga var god sluta skriv i denna tråden.
  5. Hej Inte vad jag vet. Spec av faktura ser ut såhär: Detta är gjort enligt faktura - Impellerkit 477.3 + m Drevhusolja 678,57 Startmotor 1 920 Connector och packning 339,6 Drivknutsbälg 961,54 Packningssats 82 Anodkit 504 Cruser One Navy 318 Förbrukningsmaterial 6% av arbetskostnad”
  6. Vad var meningen att klistra in ett befintligt inlägg skrivet av mig i denna tråden? Du svarar inte på frågeställningen heller. Sist men inte minst så handlar detta om kostnader vilket inte näms i den andra tråden. Läs om tänk rätt. Om du har problem med något så raportera det istället för att kladda ner denna tråden. Ha en fortsatt prima dag kaptenen
  7. Hej! Hade inga problem alls, båten hade dock varit förvarad en period hos varvet ifråga, Mvh DB
  8. Godkväll Kaptener! Jag bad ett varv se över min motor inför sjösättning. Utslaget av det blev att man fixade ett stop i en kanal samt byte av startmotor. Prislappen blev 62 000 sek. Jag vet mycket väl om att båtar är en dyr hobby men jag tycker detta känns lite väl saftigt. Ni som har lite koll,är det en rimlig summa? Båten: Bayliner 2155 Sunbridge Cierra 1990 Motor: Inombordare Motorn är en mercruiser 130 OMX 3.0 Ha en fortsatt bra kväll! MVH DB
  9. Ja, båten är ganska ny för mig och som ni märker har jag inte svart bälte båtmotorer och båtar. Är dock imnte tappad vad gäller andra motorer som bil o mc. Företaget som som den stått förvarat på under en period visade sig ha skitit helt i båten.Den såg ut som fan och kapell var sönder osv. Båten blev sedan flyttad till annan verkstad som har tagit fullt betalt för konservering och förvaring fram tills nu.. När jag bad dem att sjösätta båten visade det sig vara motorproblem och där står jag nu. Det känns inte som jag och mekanikern inte pratar samma språk och jag har aldrig hört utrycket "låst motor" förut. Desssutom tycker jag att fakturan är dåligt specifierad. Vad är ett rimligt pris för ett sådant arbete,någon som vet? Motorn är en mercruiser 130 OMX 3.0, är jag nästan helt säker på. Det tycker om bensin. Tack för alla svar!
  10. Detta är citerat från beskrivning på utfört arbete i text under ser du vad som är gjort enligt faktura. Hoppas du kan bli klok på det. "Vår plan är annars inom kort att försöka ”få loss” motor med ett verktyg vi får tillverka, den har ju nu stått med medel i cylindrarna ihop om att det ska släppa, får vi sen loss motorn kanske den går att starta upp, i annat fall är det tyvärr så att motor inte går att rädda, 'Vi gjorde så att vi delade drev, och på så sätt kunde starta upp inomhus, och det gick bra, med motorn, och tur var väl att vi delade för det va stop i kanalen så det behöver göras iordning, samt byte impeller för kylningen," Detta är gjort enligt faktura - Impellerkit 477.3 + m Drevhusolja 678,57 Startmotor 1 920 Connector och packning 339,6 Drivknutsbälg 961,54 Packningssats 82 Anodkit 504 Cruser One Navy 318 Förbrukningsmaterial 6% av arbetskostnad
  11. Motorn är från början av 90 talet och den är sötvattenskyld.Båten har varit konserverad hos ett annat varv samt startats i år. Nu är den på en annan verkstad och där får jag besked om att motorn hade låst sig pga obefintlig konservering.Jag vet mycket väl vad konservering innebär och det påstås vara utfört av tidigare varv. Vad är det för skillnad på när en motor låser sig och när den skär sig? Har fått en saftig faktura för detta. Tack för svar!
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Terms of Use och GDPR policy Privacy Policy