Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024

mercruiser83

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    8
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om mercruiser83

  • Placering
    Kadett
  1. termostaten går bra att skruva i, ligger ovan vattenytan. har du nyligen bytt drevoljan?
  2. av vilken orsak är termostaten urtagen? gick den varm? när bytte du impeller senast? mvh / Johan
  3. Constant tone alarms are for: 1.) engine coolant temp overheat, 2.) low engine oil pressure, 3.) engine overspeed, 4.) exhaust manifold cooling temp overheat 5.) sea pump PSI low Constant beep alarms are for: 1.) low outdrive lube level. Two Alarm beeps every 60 seconds are for: 1.) Faulty cam, 2.) IAC, 3.) MAP, 4.) MAT, 5.) knock sensors. 6.) open/short in the engine cooling temp circuit 7.) open/short in fuel injector wiring circuit, 8.) open/short in oil PSI circuit, 9.) open/short in exhaust manifold cooling temp circuit, 10.) open/short in sea pump circuit, 11.) open/short in throttle position circuit
  4. när du hör att relät klickar (kan vara smutsiga kontaktytor om det inte gör det) och drevet inte åker upp eller ner så är det oftast givaren på drevet som strular, när du öppnat locket så kan det löna sig att knäppa en bild på innanmätet så du vet att du monterar tillbaka grejorna riktigt. mvh / Johan
  5. brukar ofta handla om att givaren på barbord sida på Drevet ärgat i kontakterna, lossa skruvarna och gör rent kontakterna med ett fint sandpapper smörj sedan med elektronik fett.
  6. hej! har du kommit åt tändningsbrytaren kanske?
  7. hej Thomas. snubblade över din tråd. kanske har du löst problemet? det sitter ett filter i botten på bränslekylnings modulen på genIII quicksilver 35-892665 filter disc. om du har en sprängskiss på modulen så är det nr 21
×
×
  • Skapa nytt...