Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024

Thomas67

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    20
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Thomas67

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

546 profilvisningar
  1. Hej! har precis köpt en Maxi 84, så nu har jag en fråga. När jag vrider på dom båda huvudströmbrytarna från batterierna. Så funkar det att starta motorn, men när jag skall tända innerbelysningen eller lanternorna eller slå på strömmen till Gps-enheten , så är det stendött. Några tips på vad det kan bero på? Lamporna inne samt på lanternorna är hela. Mvh Thompa
  2. Det enda nätfilter jag har är det som sitter ner i röret till tanken, och det var mkt fint. Bifogade en bild
  3. Ja har även kört med separat dunk men det är samma problem. har haft uppe röret från tanken samt sugit upp soppa från tanken. Inget vatten i bensinen och röret med silen är kanonfint. Mekanikern som skall vara specialist på dessa motorer, och som sagt att innan att det är bränslerelaterat. Nu när allt är utbytt säger han att det NOG är på tändningssidan felet är.Han har även haft datan inkopplad men inga felkoder. Har bytat ut allt som har med bränslesidan att göra. Spinner bra på tomgång varit igång 10 min ökar gasen till 15-2000 varv. Motorn spinner på bra i 2-3 min sedan hostar den till för att den tappar bränsletrycket. Fast där är konstant ström till pumpen.
  4. Tänker du på filtret under insatsfiltret? det är rengjort när pumparna byttes ut.Det känns som det är på tändningssidan nu. Har haft auktoriserad båtmekaniker nere och kollat. Det har varit att byta ut allt på bränslesidan. Men felet kvarstår, går länge på tomgång men drar jag upp varvtalet till 1500-2000 så bryter/tappar trycket efter några minuter. Mvh Thomas
  5. Motorn går perfekt på tomång men gasar jag upp på ca 1800 varv så efter 4-5 min så tappar den bränsletrycket. Har bränsletrycksmätare uppkopplad, från 3 bar till 0,5 bar. Har haft multimetern kopplad vid pumpen som har ström, kan problemet ligga över tändningen. Allt på bränslesidan är nytt, låg/högtryckspump 2ggr bränsletrycksregulatorer. Ny slang till tank ink slangnipplen. Inget vatten i bensinen. Tacksam för hjälp. Mvh Thomas
  6. Bra tryck upp till spridarna nu ca 3,5 bar.Motorn startar men går halvtaskigt och dör efter 1 min. Försöker jag gasa lite så dör den direkt. Tips på vad det kan bero på???? Mvh Thompa
  7. Där ligger drygt 13 volt ner till pumphuset, det kollade vi igår. Och när jag slår till tändningen då hör jag att pumparna går. Kollade bränsletrycket igår igen, bara 0,4 bar upp till luftnipplen. Vad mer kan styra det?tänder till går i 10-20 sekunder och visslar!!! lite sedan dör den.
  8. Hej! Tack för svaret, skall prova koppla bort den. Borde den inte gett utslag när dom körde testet i datorn då om den skulle vara dålig? har för mig att dom pratade om oljeswichtkontakten då också men att den var ok. Mvh Thomas
  9. Har en Mercrusier 5,7 350 MAG MPI som inte vill gå. Har nu bytat ut låg samt högtryckspumpen, slangen mellan pump och tank. Bränsletrycksregulatorn ggr 2. Har haft en firma nere och kollat den, mätt och haft sig med datorn. Inga felkoder eller något. Borde vara någon av pumparna eller bränsletrycksregulatorn då var svaret. Nu 13.000:- senare så är det fortfarande samma fel. Motorn tänder till men dör direkt. Kan starta och köra den med startgas så länge jag kör in startgas. Bränsletrycket upp till luftnipplen ligger på 0,4 bar vilket är på tok för dåligt. Vad kan det vara som spökar????????? Mvh Thompa
  10. Har en Mercrusier 5,7 som jag inte har mer än 0,4 bar tryck till insprutarna. Har bytat högtryckspumpen men lika kasst tryck ändå. Min motor tänder bara till och dör direkt. Har nu beställt en lågtryckspump och hoppas att det är den som är sönder. Thompa
  11. Hej! Har problem med min Mercrusier. Den tänder bara till för att dö sen. Kommer luft ibland vid luftnipplen. Skall ju bara komma bensin. Vad kan vara fel? har haft en mekaniker som koppla upp och läst av motorn. Inga felkoder mm , men den vill inte starta ändå. Har bytat högtryckspumpen också då jag misstänkte den. Samma ändå. Står på ruta 1 igen. Tips önskas Mvh Thomas
  12. Har fått kört igenom motorn med data igår, inga felkoder men däremot så kommer det luft/bensin vid lufningsnipplen. Får prova att byta ut slangen mellan tank och pumphuset. Nya packningar på pumphuset då högtryckspumpen är bytt nu.kan kanske vara o-ringen från pumphuset till insprutarna/bränsleledningen? Mvh Thomas
  13. Har anlitat en firma som skall ner och felsöka den, vi har försökt med det vi kan nu. Måste kopplas upp med dator, har rätt bränsletryck till railsen nu men den tänder bara till och dör direkt.Oljetrycksgivaren var ok. Tack för tipsen. Mvh Thomas
  14. Hej! Tack för svaret, var nere idag och provade lite mer. Har tryck upp till luftningsnipplen nu, bränslepumpen går men den tänder bara till nu och dör direkt. Måste nog få någon som kopplar upp den om det är någon sensor/givare som felar. Mvh Thomas
×
×
  • Skapa nytt...