Gå till innehåll
torsdag 25 juni 2026

Phillip

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    99
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av Phillip

  1. Hade underlättat en del om du gjorde länkar..
  2. Att använda huvudmotorn som roder fungerar inte så värst bra. Testa att köra rakt fram i lagom fart, stäng sedan av motorn och prova sväng.. Lägg upp en bild här så man ser hur motorerna är placerade så trillar det nog in några goda tips och idéer!
  3. Köpte av http://hrmarin.se/maxi-rutor/maxi-77/ för några år sen. Vettigt pris och Inga problem alls!
  4. Låter som ett trevligt projekt! Lägg gärna upp bilder på arbetet efter hand
  5. Tror faktiskt det hamnar på köparen. Det är hans uppgift att gå igenom båten innan köp, fast givetvis är det svprt att förutse en sådan här sak. Hade en liknande incident när jag sålde en bil, allt var påskrivet och fixat. Köpar ringde upp nån timme efter och sa att bilen ej startade. Han tyckte allt var mitt fel.. Jag erbjöd mig att betala halva reparationskostnaden och han blev nöjd. Visserligen handlade det bara om en bränslepump så det blev inte jätte dyrt
  6. Ingen aning hur den är. Men kan tipsa om en annan som är jäkla kul! http://www.sportsstuff.com/p/grandstand-1/sportsstuff_towables_single-rider?pp=24 Köpte den när jag hade motorbåt, gick bra att åka två på den samt att man hade hyffsad kontroll i kurvorna. Nu ligger den bara och tar plats, så bor du i Malmö trakten och är intresserad så får du den + pump och linor till ett bra pris!
  7. Jodå, all ström till brytaren (utom länspump om det finnes). Antagligen så som du hade det tidigare..
  8. Vill inte vara gnällig en fredag, men lite får man vara! Skulle underlättat lite om du gjorde en länk av det istället för att man ska behöva klippa och klistra.
  9. Jag är i princip ledig hela sommaren, glad student som försöker undvika sommarjobb, så för min del spelar det inte nån större roll! Men helst en helg, för då kan ju även dom som jobbar osv hänga på. Ja 12-14/7 eller 19-21/7, någongång i mitten/slutet av juli iaf Absolut, att avverka två hamnar är en god idé! Jag ligger i Lagunen, Limhamn och har en del vänner som har båtar där, både segel och motor, som jag kan dra med. Sen även försöka få med lite av det motsatta könet Kan se om fler nappar här och om vi kan få till något datum, sen är det bara att börja sprida!
  10. Inte den blekaste faktiskt! Vem vet Båten var redan döpt till Raj Raj när jag köpte den. Tyckte det var ett trevligt namn och dekalerna såg fräscha ut så det fanns ingen anledning till att döpa om henne. Då båten jag hade tidigare hette Lättja, hade jag väl fått köra vidare med något annat från dödssyndslistan vid namnbyte
  11. Hur går det Per, har du funderat över något speciellt datum under sommaren som det vore lämpligt att dra iväg ett gäng och inta nån hamn? Måste ju börja sprida ordet snart Raj Raj är iaf sjösatt och klar för sommarens bravader nu! Vilken hamn ligger du i?
  12. Kan tillägga att min mast står på däcket och är 10m lång
  13. Ta det bara lugnt och stressa inte. Tänk före du handlar. Försök minnas så gott du kan hur ni gjort tidgare. Ta med dig en vän som kan hålla och sikta in masten medan du styr kranen. Medans han står och håller masten i läge går du runt och fäster vanten. Satt i samma läge som du i fredags, min vanliga påmastnings-vän hade ej möjlighet. Så min svåger som aldrig gjort det tidigare ställde upp. Gick igenom de olika stegen med honom innan vi drog igång. Gick utan problem! Lycka till!
  14. Blev ju bra. Riktigt bra med en detaljerad beskrivning av utförandet!
  15. Spraya på rostlösare, låt verka ett tag. Sen är det viktigt att du jobbar ut bultarna sakta men säkert. Skruva lite moturs (lossa), sen lite medurs. Givetvis mindre medurs än moturs
  16. Ingen fara, bara kul att kunna hjälpa! Har inte mycket annat för mig på jobb idag
  17. Glömde ju förslag på tid och plats.. Nån gång i juli kanske? Plats, ja varför inte Dragör eller Flakfort. I Dragörs södra hamn uppe vid den stora gräsplätten finns stora grillplatser med bänkar och bord, ingen som klagar där. Likaså på Flakfort, om man lägger sig på baksidan.
  18. Bra idé! Jag anmäler mig. Köra lite grillning eller nått, snacka sjöfylla och annat relevant Hoppas fler är sugna!
  19. Efter en snabb googling hittade jag: Viskositet SAE15W-40, kvalitet VDS2 alt VDS3
  20. Samma olja som du har i motorn
  21. Håller med dig! Här (Malmö) finns inte så jätte mycket. Det är ju över till köpenhamn som gäller för att få lite liv! I Dragör kan man ha tur ibland att där är något håll i gång, men ganska sällan tyvärr. Jäkligt mysigt där annars! Detsamma gäller på Flakfort. Men det ska väl till att man är ett gäng som seglar över..
  22. En sak att kolla upp är det verkliga måttet mellan stolparna. I hamnen där jag ligger är det nämligen c/c-måttet som är bredden de går ut med. Men med tillräckligt med fart går allt
×
×
  • Skapa nytt...