Jump to content
Sunday 23 June 2024

smasken

Medlemmar
  • Content Count

    5
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About smasken

  • Rank
    Kadett
  1. Hej, Tack för svar. Har nu kollat lite, båda reläerna fungerar. Testade att koppla direktström på motorn, och då hände inget. Knackade då på motorn, då hoppade den igång. Antar att jag får riva isär elmotorn och se hur den mår.
  2. Hej, Jag har en Johnson 60hp VRO med tillhörande powertrim som vid årets sjösättning slutade fungera när jag skulle tilta upp motorn. Dagen efter sjösättningen åkte jag ner till båten för att ta en titt, då fungerade den helt plötsligt. Så nu för någon dag sedan tog vi premiär turen och powertrimen fungerade under hela dagen fram till vi var påväg in i hemma hamn. Då stanna den igen. Åkte igen ner till båten dagen efter, och då fungerade den!. körde upp och ner ett par gånger så slutade den fungera igen. Vad kan det vara? När den har slutat fungera så klickar det i reläat, så det är ju ström dit iallafall. Kan det vara reläet fastän den klickar? eller kan det vara något mekaniskt i pumpen? tryck som vandrar eller liknande, Tacksam för svar.
  3. tack för svaret Okej så 25 knop är ungefär vad den borde göra då kanske. Men att gå upp i planing med ca 4 i båten ska väll inte vara krävande med den motorn tycker jag? eller är det så? MVH/ Mats
  4. Hej. (är helt ny på forumet) Jo jag har en selco 18 ht från slutet av 70 talet med en 80 talars johnson 60 hp på. jag tycker den går tugnt. När vi bara är 2 i båten så går den upp i planing fint men sen tycker jag inte den varvar ut. den gör 25 knop borde den inte göra lite till? När man ligger i cirka 15 knop för att sedan trycka gasen i båtten så låter det som motorn kämpar. Sen om vi är cirka 4 i båten då går det mycket sakta upp i planing och om jag inte power trimmar ner motorn helt så går det knappt alls. men det är ungefär samma sen när man är uppe i planing något tyngre MVH Mats
×
×
  • Create New...