Gå till innehåll
fredag 26 april 2024
Gäst Beeblebronx

Kopparfärg i Mälaren

Rekommendera Poster

Gäst Beeblebronx

Hej,

 

Jag har båt i västerås, bredvid båten fanns nu en skylt om parkeringsförbud (detta är inte vad vad mitt inlägg handlar om, även om det är svårt att matrialisera sig vid båten utan bil)

Under skylten med parkeringsförbudet, stod det att det var förbjudet för båtar hemmahörande i västerås att använda färger med biocider.

 

Jag skulle helst fortsätta med VC17 Ostkust, då båten befinner sig i Åbolands skärgård under juli och augusti.

 

Jag epoxybehandlade skrovet och hoppade över bottenfärg, detta resulterade i havstulpaner an masse på på båten, sen dess har jag målat med vc17 vartannat år.

 

Är detta nu förbjudet?

 

Och har förbudet stöd i riktig lagstiftning?

 

Jag tror västerås kommun helst hade avpoliterat alla båtar och asfalterat Mälaren, byggt fler betongkaserner och fortsatt förfulingen av mälarstränderna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag har båt i västerås, bredvid båten fanns nu en skylt om parkeringsförbud (detta är inte vad vad mitt inlägg handlar om, även om det är svårt att matrialisera sig vid båten utan bil)

Under skylten med parkeringsförbudet, stod det att det var förbjudet för båtar hemmahörande i västerås att använda färger med biocider.

 

Jag skulle helst fortsätta med VC17 Ostkust, då båten befinner sig i Åbolands skärgård under juli och augusti.

 

Jag epoxybehandlade skrovet och hoppade över bottenfärg, detta resulterade i havstulpaner an masse på på båten, sen dess har jag målat med vc17 vartannat år.

 

Är detta nu förbjudet?

 

Och har förbudet stöd i riktig lagstiftning?

 

Jag tror västerås kommun helst hade avpoliterat alla båtar och asfalterat Mälaren, byggt fler betongkaserner och fortsatt förfulingen av mälarstränderna.

 

Halloj.

Ja jag hare också båt i Västerås,och haft det sen 1988.

Skit i dom där "föreskrifterna"!!!

Gör det som blir bäst.

Som du säger,det är ingen "mälarstad" längre.

Man vill helst inte ha båtar,varv i stan längre.

Och nu kommer parkeringsavgifterna...............också

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag har båt i västerås, bredvid båten fanns nu en skylt om parkeringsförbud (detta är inte vad vad mitt inlägg handlar om, även om det är svårt att matrialisera sig vid båten utan bil)

Under skylten med parkeringsförbudet, stod det att det var förbjudet för båtar hemmahörande i västerås att använda färger med biocider.

 

Jag skulle helst fortsätta med VC17 Ostkust, då båten befinner sig i Åbolands skärgård under juli och augusti.

 

Jag epoxybehandlade skrovet och hoppade över bottenfärg, detta resulterade i havstulpaner an masse på på båten, sen dess har jag målat med vc17 vartannat år.

 

Är detta nu förbjudet? Ja, sedan länge

 

Och har förbudet stöd i riktig lagstiftning? ja

 

Jag tror västerås kommun helst hade avpoliterat alla båtar och asfalterat Mälaren, byggt fler betongkaserner och fortsatt förfulingen av mälarstränderna. Ja, och ännu fortare går det om man inte följer lagstiftningen för Sveriges största dricksvattentäkt.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Beeblebronx
Postad (redigerade)

Äh, det är bara stockholmare som dricker mälarvatten.

Och det gör dom genom kopparrör ;-)

 

Gör det skillnad om båten ligger mesta tiden i saltsjön och Ålandshav?

Redigerad av Beeblebronx

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Äh, det är bara stockholmare som dricker mälarvatten.

Och det gör dom genom kopparrör ;-)

 

Gör det skillnad om båten ligger mesta tiden i saltsjön och Ålandshav?

Ja vi pallar ju det eftersom vi inte är uppfödda på gurka. :)

Har för mig att lagstiftningen tar fasta på båtens hemmahamn, så du får besöka mälaren med ej GK bottenfärg men inte ha din hemmahamn där.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Beeblebronx

Jag har båtplats både i Dyvik och Västerås.

 

Känner mig kluven :-)

 

Men det blir fortsatt vart annat till vart tredje år målning med VC17 ostkust.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Friskt rent vatten skal man ha i glaset och i badviken...................men miljöbestemmelser kann man skita i :o

 

Vem är "larsan"?

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Beeblebronx

Larsan känner jag inte.

 

Men hur påverkas stockholmarnas dricksvatten av om jag hyr en plats i Grodhavet eller ej?

 

Jag ligger för det mesta norr om Åkersberga, eller i Åbolandsskärgård.

 

Men jag hyr en plats i västerås, där jag tar upp båten.

Där ligger jag i första veckorna i maj och september.

 

Jag må vara kriminell, men vattenpåverkan blir nog inte större för att jag hyr en båtplats i båthatarbyrokraternas parningsområde, jämfört med att besöka platsen där ÅngBore jagades bort under två månader.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Beeblebronx

Förtydligande: båthatarbyrokraternas parningsområde och platsen där strandpöbeln jagade bort ånggdrivna kulturskeppet Bore är givetvis samma plats.

 

Viste ni förövrigt att trafikplaneraren i Västerås inte har klarat av att ta körkort, men denne har Creolas och en stadskarta.

Därför får vi Chikaner och fartgupp på många platser.

 

Fartguppen har mindre amplitud än vägdeffekterns, så de misslyckas i sitt värv, då fartguppen är ovanligt slät Västeråsväg.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har båtplats både i Dyvik och Västerås.

 

Känner mig kluven :-)

 

Men det blir fortsatt vart annat till vart tredje år målning med VC17 ostkust.

 

Då får du måla halva båten med och halva båten utan önskad färg. Förslagsvis tar du den del av båten som är under vatten med den önskade färgen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förtydligande: båthatarbyrokraternas parningsområde och platsen där strandpöbeln jagade bort ånggdrivna kulturskeppet Bore är givetvis samma plats.

 

Viste ni förövrigt att trafikplaneraren i Västerås inte har klarat av att ta körkort, men denne har Creolas och en stadskarta.

Därför får vi Chikaner och fartgupp på många platser.

 

Fartguppen har mindre amplitud än vägdeffekterns, så de misslyckas i sitt värv, då fartguppen är ovanligt slät Västeråsväg.

 

 

 

Hahahaha,ja det är precis så det är i den här fånstaden!!!!

Bättre o sitta på k9 o lapa latte o leka storfräsare med lånade stålar.:)

Mälarstaden.....my ass!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Friskt rent vatten skal man ha i glaset och i badviken...................men miljöbestemmelser kann man skita i :o

 

Vem är "larsan"?

 

Släkt med Åsa Romson!:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men det blir fortsatt vart annat till vart tredje år målning med VC17 ostkust.

 

Urschäkta en okunnig, men vad är VC17 ostkust..?

Mig veterligen finns bara VC17m för västkusten och VC17eco som är för insjöar..? En VC17 för ostkusten skulle jag gärna köpa nämligen. (Den för insjöar funkar inte på ostkusten, tro mig...)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Beeblebronx

Attans....

 

Du är inte så okunnig....

 

Jag var och läste på burken, den är köpt i Västerås.

 

Nu söker jag en hård godkänd kopparhaltig bottenfärg som får användas i Bottenviken :-)

post-93673-0-40938400-1427740127_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Beeblebronx

Tack Peter!

 

Den verkar finnas i ljusblått med.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Beeblebronx

Fredriklindell löste den svåra knut jag hade.

 

Tack!

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...