Gå till innehåll
fredag 26 april 2024
Daniel32

Bleck i flottörhus Mariner 45hp?

Rekommendera Poster

Hej gör ett försök här på att få svar på min fråga.

 

Jag har haft isär det övre flottörhuset på min 4cyl mariner 45hp.

När jag lossade på flottörlocket på undersidan så ramlade det ner ett mässingsbleck som jag nu vid ihopskruvandet ej förstår hur det ska sitta. har kollat på en sprängskiss men får ändå inte ihop det.

Kan nån hjälpa mig med detta så vore jag extremt tacksam.

Ni får gärna ringa mig direkt på mobilnr 0706808589

MVH Deprimerad person som vill ut på havet igen.post-105438-0-49489100-1405686606.jpgpost-105438-0-33605600-1405686627.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Välkommen till forumet!
Snokade fram att det kan vara en walbroförgasare och bildgooglade med DESSA söktermer och ett av svaren gav bilden enligt nedan.
Mojängen ser ut att klämmas fast på motsatt sida av flottörens gångjärn för att förhindra att den flyter upp för högt och kanske fastnar?
post-86835-0-66675900-1405692674_thumb.jpg

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ska den lilla fliken på blecket vara under eller över packningen när man sätter på själva locket?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret förresten Thomas detta hjälpte mig verkligen. Sprängskissen var ju noll till hjälp.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

HÄR finns fler bilder. Ser ut som att packningen är en försänkt O-ring som inte nuddar "mojängens" krok?
Tydligen var problemet i den tråden att den nya ersättnings-flottören fastnade i lägsta läget för att den saknade justerbart metallbleck vid gångjärnet. I bilden med bägge flottörerna har den nya en klen plasttunga istället. Har ju inget med din mojäng att göra men du kan ju ha litet koll även på det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...