oscaar92 1 Postad 1 September , 2020 (redigerade) Tja! Har bekymmer att hitta ett fästa till motorn så jag kan göra om styrningen som det ska vara. Såhär ser det ut idag: Jag vill trä styrkabeln genom "motorn" som man ska så det ser ut såhär: Dock så hittar jag inget fäste som passar min motor, (det inringade området) det är en Mariner 40 hk från 90-92 talet. Någon som har förslag? Redigerad 1 September , 2020 av oscaar92 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
oscaar92 1 Postad 1 September , 2020 Missvisande text. Jag vill ha det som det är på bild 2 helt enkelt och sätta länkarm mellan styrkabeln och motorfäste. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
M__G 322 Postad 1 September , 2020 Har det funnits fästen på motorn som är bortkapade? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
oscaar92 1 Postad 2 September , 2020 16 timmar sedan skrev M__G: Har det funnits fästen på motorn som är bortkapade? Nja, det har suttit ett fäste som är hemmagjort av avgasklämma, vill ha ett riktigtfäste så jag kan dra styrkabeln som "man ska". Kommer nog få tillverka ett eget i alla fall men då blir det att gå efter ett befintligt fäste så det blir riktigt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
M__G 322 Postad 2 September , 2020 13 minuter sedan skrev oscaar92: Nja, det har suttit ett fäste som är hemmagjort av avgasklämma, vill ha ett riktigtfäste så jag kan dra styrkabeln som "man ska". Kommer nog få tillverka ett eget i alla fall men då blir det att gå efter ett befintligt fäste så det blir riktigt Tänkte någon kapat bort fästen efter som det inte finns på din motor men på bilden. Kan ju vara extrautrustning så det går att beställa om det är skruvbart. Men annars är det nog att måtta noga och tillverka ett. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
oscaar92 1 Postad 2 September , 2020 3 minuter sedan skrev M__G: Tänkte någon kapat bort fästen efter som det inte finns på din motor men på bilden. Kan ju vara extrautrustning så det går att beställa om det är skruvbart. Men annars är det nog att måtta noga och tillverka ett. Brorsan köpte båt igår, likadan motor med ett fäste som set ut att vara original, postar en bild när det går Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser