Gå till innehåll
fredag 13 mars 2026
oscaar92

Färste i motorn till styrning

Rekommendera Poster

Tja!

Har bekymmer att hitta ett fästa till motorn så jag kan göra om styrningen som det ska vara.

Såhär ser det ut idag: 

20200901_161410.thumb.jpg.5117badf0475f6a624cf98ac8d26cc19.jpg

Jag vill trä styrkabeln genom "motorn" som man ska så det ser ut såhär:

20200901_161346.jpg.f7943f11680e0599718c5d721c6a1857.jpg

Dock så hittar jag inget fäste som passar min motor, (det inringade området) det är en Mariner 40 hk från 90-92 talet.

Någon som har förslag? :)

Redigerad av oscaar92

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Missvisande text. Jag vill ha det som det är på bild 2 helt enkelt och sätta länkarm mellan styrkabeln och motorfäste.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har det funnits fästen på motorn som är bortkapade? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
16 timmar sedan skrev M__G:

Har det funnits fästen på motorn som är bortkapade? 

Nja, det har suttit ett fäste som är hemmagjort av avgasklämma, vill ha ett riktigtfäste så jag kan dra styrkabeln som "man ska". 

Kommer nog få tillverka ett eget i alla fall men då blir det att gå efter ett befintligt fäste så det blir riktigt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
13 minuter sedan skrev oscaar92:

Nja, det har suttit ett fäste som är hemmagjort av avgasklämma, vill ha ett riktigtfäste så jag kan dra styrkabeln som "man ska". 

Kommer nog få tillverka ett eget i alla fall men då blir det att gå efter ett befintligt fäste så det blir riktigt

Tänkte någon kapat bort fästen efter som det inte finns på din motor men på bilden. Kan ju vara extrautrustning så det går att beställa om det är skruvbart. Men annars är det nog att måtta noga och tillverka ett. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 minuter sedan skrev M__G:

Tänkte någon kapat bort fästen efter som det inte finns på din motor men på bilden. Kan ju vara extrautrustning så det går att beställa om det är skruvbart. Men annars är det nog att måtta noga och tillverka ett. 

Brorsan köpte båt igår, likadan motor med ett fäste som set ut att vara original, postar en bild när det går

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...