50sman 55 Postad 15 Augusti , 2020 Helloj. Jag har varit frågvis och jag har fått svar och löst det initiala problemet/en. Nu har jag kommit till tomgången. Jag får inte till det då det inte går att justera mer, se bild hur det ser ut: Jag har beställt en varvräknare så jag kommer utgå ifrån den. Frågan jag har är om jag kan skruva in bulten till botten och sedan justera kabellängden så bulten når IDLE STOP och utgå därifrån när jag justerar? Jag antar att jag får kanske justera stoppet vid full gas så det inte går för långt. Eller tänker jag fel här? Om jag har förstått det hela rätt så är alla stag och stoppskruvar "relativa" till varandra så om jag skruvar in skruven i botten ändrar jag bara startläget för rörelsen men inte själva funktionen av rörelsen eller? Är det några andra skruvar jag måste justera ? Jag tror att tomgången är för låg och därför klarar den inte när jag lägger i fwd första ggn men alltid 2a ggn för då har båten fått lite fart framåt. /T Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
50sman 55 Postad 16 Augusti , 2020 Ingen? /T Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser