Gäst Eirisch Postad 31 Maj , 2005 Kan du gissa vad detta är för båt? Vinnaren får en komplimang och en ask med respekt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Eirisch Postad 31 Maj , 2005 Nja, men jag måste medge, storleken och likheten är slående! :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst plotter Postad 31 Maj , 2005 Då måste det vara en sådan jag har i trädgården, Fågelbad DL heter den ja! ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Eirisch Postad 31 Maj , 2005 Inte helt rätt det heller. Min stolthet börjar få sig en törn här... det är jag (ägaren) i svart jacka! :cry: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_G 1 Postad 31 Maj , 2005 Kanske en B-aljbåt IV Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst eirisch Postad 31 Maj , 2005 Dan... det börjar brännas... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst eirisch Postad 31 Maj , 2005 Du är ju helt grym, snart har du löst denna svåra gåta! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 31 Maj , 2005 En ganska liten segelbåt utan motor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 31 Maj , 2005 Åh förlåt såg inte att det var motor på första bilden. Men varför paddlar ni ?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst eirisch Postad 31 Maj , 2005 Inte vi på bilden. Annan likadan båt. Paddlade även jag några gånger förra året då min bensikran läckte, och hälften av bensinen annars rann ut i havet. Ledtråd: Polen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 31 Maj , 2005 Polack Mini Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst eirisch Postad 2 Juni , 2005 Oj oj, en rulle till en sån liten. Jag fattar inte riktigt poängen. Ännu har en värdig segrare till tävlingen inte dykt upp på detta forum! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tomas_Bjorkman 4 Postad 2 Juni , 2005 Det måste vara en Lohi 17 / Fabola Sesam /Tomas B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
E_Klinga 0 Postad 2 Juni , 2005 Äch! Är inte de där den nya Hallberg-Rassy 342? /Klinga Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 2 Juni , 2005 Nä Det är en Triss-lott 24 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thure 0 Postad 2 Juni , 2005 Vadå 24? 2m och 40cm då eller? Knappast 24 fot :-nojd Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
E_Klinga 0 Postad 2 Juni , 2005 Arcona 40? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 3 Juni , 2005 Aaaaa det är berömda båten Schnappi (Schnappi, das kleine krokodil) Schni Schna Schnappi Schnappi Schnappi Schnapp Schni Schna Schnappi Schnappi Schnappi Schnapp Länk till en bra hemsida http://www.warumdarum.de/schnappi/schnappi_das_kleine_krokodil.htm Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 3 Juni , 2005 Ja vad trodde du. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst eirisch Postad 17 Juni , 2005 Det var skrämmande likt Lohi'n, men inte rätt. Lika kass på kryss verkar det som. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 344 Postad 17 Juni , 2005 Conrad 20. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Grabowski 0 Postad 16 Juli , 2005 Håller med föregående skrivare, det måste vara en Conrad 20. Jag blev tipsad om en sådan förra sommaren i Långasjötrakten. Det gav ingen mersmak - den passar nog bättre än polsk bärplockare än en välgödd nordbo. Jag har inte vågat närma mig Långasjö sedan den dagen... Conrad - har namnet något att göra med författaren Joseph Conrad - han var ju polack i grunden och sjöman (fast hans polska namn var ju svårare). :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 344 Postad 17 Juli , 2005 Har titta varje dag i brevlådan, någon ask med respekt har inte dykt upp än... :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefan48 0 Postad 17 Juli , 2005 Albin 57 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Christine Strand Postad 4 Augusti , 2005 Hej! Det är en Conrad 20, jag har en sådan oxå men i min båt står det Conrada. Ruthie Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Eirisch Postad 5 Augusti , 2005 Jaså, det står Conrada... spännande. Det var i alla fall helt rätt svar. Ingen höjdarbåt på något sätt. Jag ska leta i mina byrålådor efter en tablettask. Tills dess får vinnaren nöja sig med en påse respekt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser