draco 2 Postad 28 Maj , 2005 Hej allihopa jag har en aq 131d (b230A) och i höstas gjorde båten (Draco 2000 dc) 29,4 knop gps, jag har nu bytt ut 1-portsförgasaren som sitter orginal(Solex) till en 2-ports weber DCD det resulterade i en ökning med 5,1 knop samt en lägre förbrukning vid marschfart 25knop ca:1,5dl. inte så tokigt jag ska nu bara vrida om propellen så att den varvar 4800 varv istället för 4300 varv som den nu gör. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sixteen 0 Postad 3 Juni , 2005 Men det låter ju bra! Om du häller trolldeg i förgasaren, väntar två dagar och provar igen så kommer den att vara tillbaka på ruta 1. Jag skulle borra upp motorn och stroka den så att den blir på 2,5liter, sen skulle jag sätta på en kompressor från autorotor, toppa med en laddluftkylare och en tändmodul, bygga ett nytt avgasrör i finaste ek. Sen skulle jag bygga trimtankar av rostfritt, banta hela sommaren och sen klocka båten på en runda, låt mig gissa på att du vinner ytterligare 2,7 knop. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser