Andreasp 3 Postad 1 Juni , 2017 Hej Jag har en VP 4,3 GL ifrån 1997 där den droppar om varrenpumpen. När jag plockade bort se ser jag en oring som sitter mitt på axeln och inte gör någon nytta. Är det någon som vet om den skall sitta där eller om den hamnat fel samt om det är något mera som tätar? Mvh Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 1 033 Postad 1 Juni , 2017 Pumpen innehåller en eller två tätningar (packboxar,radialtätningar,simmringar) som när dom blir slitna släpper igenom vatten. O-ringen sitter där för att vattnet skall droppa av från axeln och ut genom hålet och varna dej för att nånting är trasigt. Bara att ta loss pumpen och renovera dvs byta tätningarna. /Claes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
neptun 19 Postad 1 Juni , 2017 Passa på att kolla om pumpen har lagerglapp, är det glapp så håller inte den nya tätningen länge. Hälsningar Magnus. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Andreasp 3 Postad 2 Juni , 2017 Tack för snabba svar, skall iväg och köpa nya packningar. Trevlig helg Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 2 Juni , 2017 Gå till en maskinfirma som säljer lager och tätningar, helt andra priser än hos båtfirman. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 579 Postad 2 Juni , 2017 Om du köper radialtätning på en maskinfirma, måste du köpa en rostfri fjäder till den. Den som sitter på håller inte länge i vatten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser