Minona 2 Postad 11 Juni , 2016 Hej! I vinter har jag haft av mina Solex PAI 44 och blåst rent, bytt allt som hör till rep.satsen. Nu går motorn hyfsat direkt när jag gjort rent stiften, varav två är sotiga och två är blöta av bensin. Verkar som att chocken hängt sig på ena förgasarn och bara matar på med bensin. Är det så att ena förgasaren förser två cylindrar med bensin eller båda matar till alla fyra? Efter att motorn varit igång ca 1 minut börjar den gå illa, precis som den får för mycket bensin. Hjälp mig, jag vill fira båtsommar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minona 2 Postad 11 Juni , 2016 Ett förtydligande! Hur kan två stift vara sotiga å två rena men våta av bensin. Vad har hänt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
penta 10 Postad 11 Juni , 2016 Det kan du väll se om spjälet är stängt ! Annars kan det bara att den ena förgasare står för fett Ja har man två förgasare brukar den vara upp delad en på 1 o 2 en på 3 o 4 i alla fall på b20 aq 110 osv Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser