Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
Puma44

Flipper 705

Rekommendera Poster

Hej!

Undrar om någon har erfarenheter av Flipper 705 med V8? Mina funderingar handlar om åtkomst i motorrumet, dvs de vanliga servicepunkterna som oljebyte/filter och bränslefilter, tändstift och impellerbyte. Jag har varit och tittat på en Flipper 705,och ser ju att det är väldigt trångt, men är det möjligt att genomföra ovanstående punkter, trots att det är så trångt? Ovanstående är väl det enda som avhållit mig från köp, och vill därför gärna ha era åsikter. Har letat som en tok på Google, men ej hittat en enda tråd om detta.

 

//Klas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har en 705:a med vp D3, där är det också trångt men oljefilter och bränslefilter är inga problem att byta på den, hade en 5.0 i gamla båten en dc och där var det också ok, inte för att detta svar hjälpte dig men är nöjd med min 705:a, fungerar skitbra som bo båt för 2 personer och ibland fler

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har en 705:a med vp D3, där är det också trångt men oljefilter och bränslefilter är inga problem att byta på den, hade en 5.0 i gamla båten en dc och där var det också ok, inte för att detta svar hjälpte dig men är nöjd med min 705:a, fungerar skitbra som bo båt för 2 personer och ibland fler

Tack för svaret! Är det bara locken ovan motorn (2 stycken) som kan tas bort, eller kommer man åt från sidan också? Finns ett större hål i framkant. Har man ngn glädje av det? Har du det så trångt, att du redan ser att vissa moment, där måste motorn tas ur?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

främre luckan bara att öppna, den som sitter akterut sitter med 4 skruvar, inga problem att få bort, det räcker för att byta filter och det mesta som att lufta, kolla olja mm, impeller ber jag varvet sköta, ta ut motorn brukar jag inte göra,   ha ha

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...