Gå till innehåll
måndag 01 december 2025
marrkus

CR 390 Yacht

Rekommendera Poster

Har sökt efter information om CR 390 men dessvärre är det väldigt lite av det på nätet.

Är det någon som har erfarenhet av den båten. Bra och dåligt med den både inom konstruktion och hur den seglar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra Orust kvalitet rakt igenom. Allting sitter fast som man önskar att det gjorde i alla båtar. Linjett på ostkusten men även Sweden Yachts är väl båtar med liknande egenskaper och kvalitet. Alltså lite mer segelbåt och lite lättare per meter än många andra Orust båtar. Varvet är väl inte det största men bygger även Reginabåtarna sen några år tillbaka. De har alltid ställt upp med hjälp om man behövt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tach Stan!

Har du seglat eller äger du en?

Det lilla som jag hittat på nätet är från "The mad dog" och dessvärre är det mycket negativ kritik. Inte om båten i sig utan mer om varvet.

Sen har jag funnit ett test från tidningen praktiskt båtägande. Där får den bra kritik för design och egenskaper men bristfällig kvalité på små inredningssaker men bara mindre ting.

Är sugen på att köpa en men svårt att bedöma pris då det är en rätt anonym båt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Jag har en CR360, mycket nöjd med båten, fast jag är nybörjare på segling(haft motorbåt innan) blir jag aldrig ifrånseglad utan oftast tvärt om. Kvalitet håller väldigt hög klass, hade båten i vattnet i vinter

och trots minus grader så hade vi ingen kondens i båten när vi var där. Har bara positivt att säga om CR Yachts, både båt och företag, alltid trevliga och hjälpsamma när man pratar med dom

Med CR får du en kvalitets båt för lägre peng än dom "stora Orust varven"

Rekommenderar definitivt CR

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...