Gäst jimmie Postad 2 Maj , 2005 hej jag har precis köpt en vator 360 lång med en 15 hk zuzuki den hoppar lite för mycket i sjön e de någon som har något tips till lite stabilisering?//jimmie 15 år.. :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 2 Maj , 2005 Hej! Du kommer inte att gilla mitt inlägg men jag skriver ändå, kör saktare. Du kan också justera gången genom att flytta ställpinnen. /lycka till/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 853 Postad 2 Maj , 2005 Eller lägga en vikt i fören? En vattendunk på 20 liter i ett stuvfack långt fram brukar göra susen på en så liten båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 2 Maj , 2005 Hej! Jag misstänker starkt att du har en på tok för stark motor i förhållande till båten! Dra ner farten och kör med insidan av huvudet....om du inte redan gör det. Lycka till och ha en trevlig sommar! Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torpedo 0 Postad 3 Maj , 2005 Jag gissar att du menar att fören tuggar upp och ner när du kör. Det brukar kallas för porpoising. Du kan som sagt försöka flytta fram tyngdpunkten på båten eller sänka riggvinkeln på motorn. Ett annat sätt kan vara att se över hur högt motorn är installerad. Sitter den för lågt kan båten börja hoppa. Kavitationsplattan (plana ytan ovanför propellern) kan du sätta lite ovanför kölen. Var lite försiktig med att montera motorn för högt då kan det bli problem med kylning och kavitation (propellern tappar greppet). Kör försiktigt och lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser