Christopher86 0 Postad 31 Januari , 2016 Hej! Har skaffat en gammal båt som jag tänkte göra iordning för att fiska med den. Det är en Crescent 49 från 70-talet. Jag behöver hjälp med en hel del grejer men just nu undrar jag hur ska ska få bort ratten från "instrumentpanelen" ? Försöker bifoga bilder på hur det ser ut: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Christopher86 0 Postad 31 Januari , 2016 Inser nu att detta hamnade i fel tråd. Kan någon flytta tack? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 563 Postad 1 Februari , 2016 Sprätta loss plastbrickan i mitten av ratten och skruva loss muttern under. Axeln är konisk så du kommer antagligen behöva en avdragare. Det kan vara svårt att få loss utan att skada plasten på ratten. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Christopher86 0 Postad 1 Februari , 2016 Tack för ditt svar. Ja så har jag läst att man gör men jag tycker inte det verkar vara nån bricka i mitten på ratten. Det verkar mer som att mitten o ratten är ett samanfogat stycke. Kan de stämma? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 563 Postad 1 Februari , 2016 Allt är möjligt fast jag har inte sett någon sådan konstruktion. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Christopher86 0 Postad 1 Februari , 2016 Okej. Då bryter o bänder jag lite så får vi se vart det slutar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Christopher86 0 Postad 2 Februari , 2016 Du hade helt rätt. Man fick pilla bort den svarta plasten i mitten sen gick de lätt att peta loss ratten med en dusch sprayfett på axeln Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser