Gå till innehåll
måndag 20 maj 2024
Nolhott

Hjälp mig välja ny motor. Volvo Penta eller Lombardini

Rekommendera Poster

Trevägsventil har jag kört med i många år. En slang uppdragen i stuven som kan kopplas till en vattendunk, jag brukar använda en 25lit spillvattenlunga. En otroligt smidig lösning både för att kunna varmköra motorn på land och få i glykolen utan en massa omkopplingar. Seglar man i saltvatten är nog lösningen att kunna torrsuga vattentanken smart.

Går ju som nödläns men väldigt låg kapacitet.

Min nödläns är en 230V, dränkbar pump som går på invertern. Bra kapacitet och når man land kan man köra pumpen på landström i avvaktan på räddningstjänsten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
20 timmar sedan, bhemac säger:

Trevägsventil har jag kört med i många år. En slang uppdragen i stuven som kan kopplas till en vattendunk, jag brukar använda en 25lit spillvattenlunga. En otroligt smidig lösning både för att kunna varmköra motorn på land och få i glykolen utan en massa omkopplingar. Seglar man i saltvatten är nog lösningen att kunna torrsuga vattentanken smart.

Går ju som nödläns men väldigt låg kapacitet.

Min nödläns är en 230V, dränkbar pump som går på invertern. Bra kapacitet och når man land kan man köra pumpen på landström i avvaktan på räddningstjänsten.

 

Ja, jämfört med en riktig länspump är naturligtvis kapaciteten begränsad men i ett nödläge är nog alla tillskott till länskapaciteten välkomna. Och det är ju något man ändå har i båten.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...