Hajjen 0 Postad 4 September , 2015 Hej på er! Har ett problem som min mekanikern inte verkar kunnalösa. Min Sea ray 240 sundancer med mercruiser Mpi V8 motor vill inte köra i 20 knop utan varvar ner då , går att putra fram i 8 knop men man vill ju köra snabbare:) Tydligen så pumpar den inte med rätt tryck fram soppa till motorn, har bytt sopapumpen utan förändring, varm motor säger felkoden, vi vet inte vad det kan vara, någon som har några vettiga tankar kring vad man kan göra ?? Mvh David Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
firefish 245 Postad 4 September , 2015 Om motorn tror att den är för varm kan det vara så att den stryper bränslet för att avlasta dvs inte producera lika mycket värme dvs kunna svalna. Det första jag skulle göra är att verifiera om motorn för varm eller om det är en felindindikering. Om det visar sig att den inte går varm kan du koppla in en lös tempgivare för att se om det löser problemet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hajjen 0 Postad 5 September , 2015 Ok! Stort tack för infon, ska se om det går att fixa, är det någon som vet någon duktigt och driven båtmekare i Stockholmsområdet som skulle kunna hitta lösningen på detta så säg gärna till.ds Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser