tugge 251 Postad 29 Augusti , 2015 Det finns ingen avstängning i min joda tur 24 med Md11 . Hur är det på era tur 24or, eller md11or. Nu får jag lyfta på vipporna på topparna men lite bökigt att lyfta på dukarna för stänga av motorn . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 30 Augusti , 2015 Förmodligen så har du enspaksregelage, då får du montera an dragwire som drar regelagearmen på pumpen förbi det fjädrande anslaget som markerar tomgång, så att pumpen ger 0 matning. Att stoppa maskinen genom att öppna en ventil är lite som att kora med obefintligt ventilspel, kan resultera i brända ventiler. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tugge 251 Postad 30 Augusti , 2015 Förmodligen så har du enspaksregelage, då får du montera an dragwire som drar regelagearmen på pumpen förbi det fjädrande anslaget som markerar tomgång, så att pumpen ger 0 matning. Att stoppa maskinen genom att öppna en ventil är lite som att kora med obefintligt ventilspel, kan resultera i brända ventiler. Kalle Japp det är enspaksregelage och har hört att man skall dra av gasen helt på armen för att den ska dö. Men förstod inte riktigt hur det skulle gå till på ett enspaksregelage. innan du nämnde detta,Hmm då måste något vara galet för jag kan dra tillbaka armen till stoppet utan att motorn dör. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tugge 251 Postad 30 Augusti , 2015 Kanske någon har flyttat armen för att hoppas kunna gasa lite mer med följd att det inte går dra tillbaka den helt. Ska koppla av reglagekabeln och se om det fjädrar sista biten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 30 Augusti , 2015 Stoppet är fjädrande, eller ska vara, tomgång är mot stoppet, vid stopp trycks stoppet ihop och regelagearmen kan gå en bit till. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tugge 251 Postad 30 Augusti , 2015 På min motor finns inte den övre skruven som jag misstänker är tomgångsskruven utan armen går att dra hela vägen till bygeln där skruven skall sitta och motorn går ändå på låg Tomgång, armen i sig har ingen återfjäring utan den stannar där man ställer den om jag kopplar bort vajern. Bilden är lånad, Vad kan detta bero på Är det fel på pumpen eller har någon skruvat ihop det fel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
s59746 88 Postad 31 Augusti , 2015 På min motor finns inte den övre skruven som jag misstänker är tomgångsskruven utan armen går att dra hela vägen till bygeln där skruven skall sitta och motorn går ändå på låg Tomgång, armen i sig har ingen återfjäring utan den stannar där man ställer den om jag kopplar bort vajern. Bilden är lånad,IMG_3384.JPG Vad kan detta bero på Är det fel på pumpen eller har någon skruvat ihop det fel. Att en diesel inte går/är svår att stoppa beror ofta på en sliten insprutningspump. Den kan läcka internt. Men kolla alla reglagestopp mm noga först. Att fixa insprutningspumpen annars är dyrt och inget gör-det-själv jobb. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tugge 251 Postad 31 Augusti , 2015 Får börja med att flytta armen och hoppas det löser sig. Annars får väl motorn vara igång tills dieseln tar slut.lagom till hösten på en sådan motor. Hoppas självklart någon kommer med ett mirakel tips på detta problem Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser