Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
earendel

Problem med AQ145

Rekommendera Poster

Hej

Jag har en AQ145 med dubbla förgasare. Den har fungerat bra men nu går den dålig. Måste har full gas för att den skall starta men den dör. Ibland kan jag starta i tomgångsläge men den går dålig och dör. Jag har kollat tändningen och bränsle tillförslen till förgarerna. Kan det vara skit i förgasarerna??? Eller nåt annat. Tacksam för alla tips.

 

Alan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

kolla kompet så inte topplockspackningen gått ,samt kolla tändningen ,kom problemet på en gång dvs förra gången du körde så gick den bra å nästa dåligt

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan vara kondensatorn så är kass. Inte dyr eller svår att byta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

kolla kompet så inte topplockspackningen gått ,samt kolla tändningen ,kom problemet på en gång dvs förra gången du körde så gick den bra å nästa dåligt

 

Ja, det kan man säger. Den gick bra och vid nästa tur började den att gå dålig, specieelt på låg varv men bra på full gas,

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

du ska nästan alltid ha fullgas vid start, samt pumpa 3-4 gånger innan det. luftskruven bör vara 3 varv ute, möjligtvis 2,5 eller 3,5. sedan ställer du tomgången över 1000 varv för att slipp att den dör kall

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

du ska nästan alltid ha fullgas vid start, samt pumpa 3-4 gånger innan det. luftskruven bör vara 3 varv ute, möjligtvis 2,5 eller 3,5. sedan ställer du tomgången över 1000 varv för att slipp att den dör kall

 

OK, men motorn har alltid startat bra även utan att ha fullgas. Skall kolla igen,

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...