jannelu 5 Postad 27 Maj , 2015 Finns det någon här som har bottenmålat med biltemas gamla zinkbaserade bottenfärg och sedan bytt till den nya kopparbaserade??? Funkar det bra att måla över den gamla zinkfärgen med kopparfärgen? Funkar den lika bra som den gamla? Jag undrar också om kulören(svart) blir ungefär densamma med båda färgerna? Jag bottenmålade min båt med den zinkbaserade för ca 3 år sedan och hade en halv burk kvar som jag använde förra veckan, upptäckte sedan (till min fasa ) att samma färg har slutat att tillverkas och blir alltså hänvisad till Biltemas nya kopparfärg, därav min undran... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 278 Postad 27 Maj , 2015 Vi har målat med den gamla Biltemafärgen i flera år. Men vi bytte båt i fjol så vi har inte målat över. Vad jag noterade häromdagen när jag var ner till båten som är bottenmålad med den kopparbaserade svarta färgen var att det av bottenfärgen som var över ytan var väldigt grå. Den var inte svart utan såg väldigt grådaskig ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser