gladius 26 Postad 27 Maj , 2015 Hej! Durken i min båt är ful och sliten. Jag funderar på att måla om. Förra året målade jag med 1-komponents toplack men det blev inget bra. Ytan blev inte helt slät så smuts fastnar och ytan är mer sträv än blank. Nu undrar jag om man kan få en såndär spegelblank och fin yta som är enkel att hålla ren med 2-komponents lack eller kanske borde man måla om med Topcote. Tips och råd mottages tacksamt. mvh Thomas s Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 416 Postad 27 Maj , 2015 Skall du måla med 2K-lack måste du börja med att ta bort 1K-lacken... bara så du vet...Och man vill inte ha en blank durk - de är hala. Jag målade mitt däck med matt 2K-lack med iblandat halkskyddspulver i första lagret, sedan ett par lager till. Blev bra! Men så är mitt däck i övrigt helt slätt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser