Tarazer 1 Postad 16 Maj , 2015 Har en Mercury 135 hk V6 -1989 som jag inte hittar motornummer på. Vart ska jag kolla? Sedan undrar jag, det finns en svart kåpa framför insugsportarna... ska det inte sitta ett filter bakom kåpan och portarna? Vart sitter annars luftfiltret? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tarazer 1 Postad 16 Maj , 2015 Glömde fråga om det finns utag för knopmätare på denna motormodell? Heter det uttaget något speciellt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
littlebastard4 4 Postad 16 Maj , 2015 Nu har inte jag skruvat Mercury-motorer utan håller endast på med Evinrude/Johnson-maskiner. Men på dem sitter inget luftfilter i burken framför förgasarna. Burken tar insugsluften på baksidan och enda anledningen är väl egentligen för att göra det hela lite tystare. Antar det är samma på din motor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tarazer 1 Postad 17 Maj , 2015 Nu har inte jag skruvat Mercury-motorer utan håller endast på med Evinrude/Johnson-maskiner. Men på dem sitter inget luftfilter i burken framför förgasarna. Burken tar insugsluften på baksidan och enda anledningen är väl egentligen för att göra det hela lite tystare. Antar det är samma på din motor. Tack. Jo nu efter att jag skrivit och frågat så försökte jag hitta samma typ av motor på Youtube och det jag kunde få fram var att jag inte såg något filter men ville ändå vara säker. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser