Gå till innehåll
måndag 20 juli 2026
Gäst Tomas

StarCraft 18 American

Rekommendera Poster

Gäst Tomas

Har just köpt ett ren objekt StarCraft 18. Är det någom som känner till båten? Det sitter en gammal Mercruiser 470 på 3,7 liter i båten. Hur är motorn, hur fort går båten med den motorn?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Henrik

Hej Jag är ägare till en Starcraft American 77-79 någonting. Den har en VP 140 med 280 drev och gör ca 30knop med 4 personer ombord. Det är en bra och stabil båt som går bra i grov sjö. Jag har bara behövt målaq om den och bytt kapell och sedan kört. Den väcker stor uppmärksamhet på v-kusten och jag har fått flera bra bud på den. Henrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Andreas

Hej thomas.Jag köpte en ny sådan båt 1978. Grön och vit med en470-motor. Hade båten i 7år och var mycket nöjd.Var aldrig några problem med motorn skötte naturligtvis service och underhåll noggrant. När botten var iorningjord fick jag upp den i 48knop. Hade mycet roligt och trevligt med båten. PS min kompis köpte en likadan båt samtidigt som mej och har kvar båten än idag. Båten har alltid förvarats i en sjögarage så det syns knappt att båten är använd Har du fler frågor finns jag på 031562436 0702236361 Hälsningar Andreas Sjöblom

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst mats johanson

hejsan.

jag har en starcraft 18 american 77 tror jag det är det sitter en mercruicer 165 hp i den (cheva 250 sexa) har ej toppat den med en väl funkande motor . men nu har jag renoverat motorn (kosta ca 20).Är det nån som är intresserad att köpa båten ? Motorn är ej isatt ,durken måste plastas dit en ny (plywood som är inplastad ,ruttet) lite små fix..

Hör av er på [email protected] om ni är intresserade..

hej svejs Matsa.

post-0-1394234505,5206_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...