Gäst MaxSchmeling Postad 12 September , 2014 Visst är det så att man också äter med ögonen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stan 66 Postad 12 September , 2014 Grönt o rött blir väl inte bra ihop. Man kan ju tro att den stackarn håller på Frölunda. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling Postad 12 September , 2014 Grönt o rött blir väl inte bra ihop. Man kan ju tro att den stackarn håller på Frölunda. Du har rätt i din analys; rött och grönt hänger inte ihop och det är förklaringen till att dessa båda färger sitter på varsin sida båten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 12 September , 2014 (redigerade) Grönt o rött blir väl inte bra ihop. Man kan ju tro att den stackarn håller på Frölunda. Fast färgerna på Max bild skär sig väl inte nåt nämnvärt. Nåt av det värsta i färgkombinationer jag vet är färgerna på den sk. Bohusläns flagga. Dels skär sig färgerna nåt förskräckligt och dels bryter den mot de heraldiska reglerna. Hittat på Internet "Bohusläns flagga", som Eivor nämner, är ett heraldiskt missfoster - ihopfantiserad av några privatpersoner i trakten av Grebystö ("Grebbestad") för att antal år sedan - och utan någon som helst historisk bakgrund. Visst uppskattar jag att folk vill flagga båhuslänskt, men det är beklagligt att denna anskrämligt fula 'signalflagga' har fått en sådan spridning! L Mer om den saken - och ett förslag till en heraldiskt korrekt flagga för Båhuslän - finns att läsa i Båhusarkivet: www.netarkivet.info/ba/ba10/ba10002.htm Jag blev skickad till en av våra kunder som hade ett problem.Han bjöd på kaffe och vi kom att tala om en hel el saker förutom hans elproblem. Bl.a berättade han stolt att det var han som ritat "Bohusläns flagga". Jag lyckades faktiskt hålla käften för en gångs skull. Såhär skulle en heraldiskt korrekt Bohuslänsk flagga se ut. Redigerad 12 September , 2014 av toaen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 12 September , 2014 När TS nu är lagd åt det hållet bör väl hela salladen gå i regnbågens färger? 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling Postad 12 September , 2014 När TS nu är lagd åt det hållet bör väl hela salladen gå i regnbågens färger?image.jpg Fast detta är snyggare! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 12 September , 2014 När TS nu är lagd åt det hållet bör väl hela salladen gå i regnbågens färger?image.jpg Är detta din nya kost? Man kanske skulle haka på! 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 12 September , 2014 När TS nu är lagd åt det hållet bör väl hela salladen gå i regnbågens färger?image.jpg Är detta din nya kost? Man kanske skulle haka på! Efter operationen i förra veckan är det mera kaninföda, svar ja. Men det går lika bra med selleri. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 13 September , 2014 (redigerade) Men det går lika bra med selleri. Den var bra, men var katten får du alla uttryck från!? Talade med grannen härom dan. Han har "gröna fingrar" och odlar en massa på en liten markbit. Bl.a såna bönor som syns längst till höger på din bild. Vi talade om arbete och bristande arbetslust. Han uttryckte sig ungefär; "när jag var liten ville jag mer än jag kunde. Nu kan jag mer än jag vill." Redigerad 13 September , 2014 av toaen 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser