fahlqvist 1 Postad 4 September , 2014 Behöver tips på bensintålig tätningsmassa för tätning av ett påfyllningsrör Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 587 Postad 4 September , 2014 Är det en gänga så är det väl gängtätning som gäller. Finns tex på Biltema. Annars kan man väl prova med packningssilikon. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
firefish 245 Postad 4 September , 2014 Ska det stå över eller under bränsleytan? Dagens bensin innehåller ju etanol vilket är synnerligen aggressivt vilket ställer större krav på tätningsmedlet. Normalt motorpackningssilikon lär fungera bra så länge som det inte är gängor under ytan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 610 Postad 4 September , 2014 På min snöslunga, inköpt begagnad, var det ett hål i bränsletanken p.g.a. att startsnöret skavt där vid start. Jag kletade Sikaflex över och byggde upp en lagning med det och det har hållit i tre år med bensin i tanken hela tiden. Annars skulle jag nog prova med http://www.novatech.nu/Default.aspx?ID=367&ProductID=PROD501 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser