TeamHurt 0 Postad 3 April , 2005 Hej vad är skillnaden mellan en HT och en DC båt ?-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 3 April , 2005 Du har ju själv en HT, Hard Top. Ryds 570 HT. Det har alltså ett lite högre tak över främre delen och en bit akteröver. Ofta ett kapell över resten akteröver. DC, Daycruiser, har i regel inget tak alls över sittbrunnen, den är öppen och som regel ett kapell över sittbrunnen. Ofta har en DC ett krypin i fören där att antal personer kan övernatta, ju större båt desto fler. HT båtar var rätt populära på 70- och 80-talen och har fått viss pånyttfödelse på senare år, t ex Yamarin har kommit med sin 5930, Flipper har en ny på gång, Skibsplast har en fin 555HTockså osv. Daycruiser har varit rätt populära sen 1960-talet när de första dök upp som t ex Coronet 21. Har själv en DC liknande båt som kallas bowrider (ett mellanting mellan DC och styrpulpet), en Yamarin 5820. Idag finns det många många DC att vraka och välja bland när det gäller nya båtar. Nästan alla tillverkare har en eller flera DC modeller i sitt utbud. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TeamHurt 0 Postad 3 April , 2005 Hej.Jo jag har ju en egen HT.Men jag undrade därför att när jag skulle lägga till min båt i min sjöbod fanns bara ryds 570 DC så jag undrade bara skillnaden. :-Tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Goffy 0 Postad 15 April , 2005 Hej jag har en ryds 570dc,Jag tror din modell heter Ryds 57 mvh Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TeamHurt 0 Postad 24 April , 2005 jo den heter 57 men hittade inte den båttypen här så fick ta 571dc Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser