gahmenbror 0 Postad 6 Augusti , 2014 (redigerade) Hej! Jag har problem med motorn min. Den startar och har tomgång men så fort man lägger i växel och försöker komma iväg så orkar den inte och dör. 1 utav 3 tändspolar är nya, renoverade och rengjorde förgasare, nya tändstift och slangar. Kollade kompet i motorn och det va bra komp i alla cylindrarna. Detta problemet uppstod efter 1 tändspole gick sönder för ett par år sen. Sedan dess har den stått i några år och nu när den nya tändspolen är på vill den inte riktigt. Vad kan felet vara?! Blir tokig! Redigerad 6 Augusti , 2014 av gahmenbror Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Teasun 0 Postad 6 Augusti , 2014 Bytt ut samtliga!har du ultraljudstvättat förgasaren?.låter som att den får för lite luft.eller soppa men ta en titt på alla spolarna om en är bytt är nog dom andra slitna! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gahmenbror 0 Postad 6 Augusti , 2014 Jag testade motorn i sjön idag. Det kommer gnistor mellan en skruv som regleras när man gasar/varvar. Det gnistrar på utsidan av motorblocket. Jordfel möjligtvis?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Teasun 0 Postad 7 Augusti , 2014 Låter inget vidare! tyvär är ju elfel inte mitt område. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 7 Augusti , 2014 Kanske en + matad kabel som har dålig isolering och går emot? Följ kablar och kolla efter sprickor. Se över anslutningarna efter oxid mm. Börja med det enkla som utöver att det är billigt också gör att du får bra koll på var saker sitter och hur allt hänger ihop. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gahmenbror 0 Postad 9 Augusti , 2014 (redigerade) Har kollat lite grann på elen iden, rengjort lite och så. Har även satt dit en till jord för att testa ifall den inte jordar ordentligt. Ska testa motorn på måndag i sjön så får jag se ifall det har blivit någon skillnad. Annars tror jag att det kan vara någon tändspole som inte levererar gnistan rätt? Men jag återkommer Redigerad 9 Augusti , 2014 av gahmenbror Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser