RichLin 12 Postad 18 Juli , 2014 Trycket du upplever på bilden, kommer ju av att det är ett väldigt litet hål som släpper ut skvallerstrålen. Det är precis så man får in en piprensare. Tar man bort det lilla munstycket så blir det ju inte samma tryck, men samma mängd vätska som rinner ut Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Fisherman92 Postad 18 Juli , 2014 Sitter enligt servicemanualen en sil ovanför drevet som jag ännu inte kollat. Verkar skumt om det skulle va det som är fel, med tanke på att vattnet kommer upp och ner, fram och tillbaka Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Fisherman92 Postad 18 Juli , 2014 Precis så här såg det ut på min förut! Och nu kommer inget alls... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RichLin 12 Postad 18 Juli , 2014 Jag skulle ha ringt och frågat nån auktoriserad om råd. Det lät enkelt på din första beskrivning. Men utan att ha varit där och sett, så verkar du ju ha gjort det jag hade gjort innan jag hade ringt. Men nu tror jag att ett tele samtal är en bra början på fortsättningen. Om ingen här på forumet kliver in med ett bra svar först Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mae222 5 Postad 20 Juli , 2014 Jag skulle ha ringt och frågat nån auktoriserad om råd. Det lät enkelt på din första beskrivning. Men utan att ha varit där och sett, så verkar du ju ha gjort det jag hade gjort innan jag hade ringt. Men nu tror jag att ett tele samtal är en bra början på fortsättningen. Om ingen här på forumet kliver in med ett bra svar först Jag har ett litet tips som jag har kommit på. Som funkar för mig. Min skavaler stråle stannar ibland och då är det alltid sjögräs eller skit i rören. På min motor suzuki df140 så sitter det ett litet avgasrör bredvid svaler strålen. Det använder jag istället för Tryckluft och kopplar ihop det med svalerstrålen , utan skvaler stråle munstycket på. Med hjälp av en slang stump. Då trycks ev sjögräs eller skit ut ur skvallerröret och följer med kylvattnet ut ur propellern. Om man inte har ett extra avgasrör kan man använda tryckluft eller en pump. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser