Emelaia 0 Postad 30 Juni , 2014 Hej! Jag och syrran planerar att åka till Syd- och Centralamerika, eventuellt Karibien, med start slutet av oktober och cirka fyra månader framåt. Vi försöker hitta någon som behöver hjälp att segla sin båt däromkring, eller som bara vill ha lite sällskap under en kortare eller längre tid. Vi är uppfödda på segelbåt, vi har båda gått på seglarläger och kappseglat, syrran har även varit lägerledare. Vi har seglat med familjen i Grekland och Västindien bland annat. Vi är vana resenärer, jag har varit runt och rest och säsongat i sex år, syrran är just nu i Kanada och säsongar där. Jag bloggar och fotar, annars jobbar vi oss fram runt världen inom restaurangbranchen. Vi är aktiva snowboardtjejer, jag har dykcert och har precis börjat kitesurfa. Jag är 25 år och syrran 23 år. Kika gärna på bloggen http://emelaia.blogg.se Mvh Emelie och Christine Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
melle 7 Postad 30 Juni , 2014 Utbudet av båtar är ngt färre kring syd- och centralamerika kring november, december och i början av januari i det område ni söker. Anledningen är att båtarna planerar sina rutter utifrån orkansäsongen. Dock finns det båta men inte lika många som under januari-april. Ett tips är att kontakta Daniel på Baydreamer? De kommer vara i Panama och sydamerika kring den tiden ni söker (stilla havet) och letar efter betalande besättning. En fin Lagoon 380 katamaran. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Emelaia 0 Postad 30 Juni , 2014 Jaha ok! Ja vi har redan lite kontakt faktiskt. Frågan är om det finns intresse för hjälp bara, eller om det alltid handlar om betalande besättning? Självklart hjälper man till med mat, soppa osv, men om man är seglingskunnig kan man ju vara en tillgång, eller är detta helt orimligt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
melle 7 Postad 30 Juni , 2014 Det är inte helt orimligt att hitta, men det beror på vilken båt ni finner.De flesta båtar har det oftast klart för sig om det rör sig om en paying-crew position eller om det en avlastning de behöver. Det ska ju även nämnas att det främst är vid de längre passagerna som båtägare söker efter avlastning/hjälp. Vid längre passager menar jag 1000nm och uppåt. Ett tips är att ni blir medlemmar på findacrew.net Kostar visserligen rätt mkt (500kr per månad cirka) men det ger oftast kvalitativa svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 308 Postad 1 Juli , 2014 http://futurewinds.se/ De är dock bara intresserade av Paying crew. Precis som Melle säger är det ju vid de längre överfarterna som hjälp önskas. Laya, som båten heter skall passera Panamakanalen i höst, kanske ni kan försöka hjälpa till där? Det brukar ju krävas att man är många ombord för att hålla tampar och annat, ofta hyr man in besättningsmedlemmar för detta och har de inga så kan ju det vara en förhandlingssak? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Emelaia 0 Postad 1 Juli , 2014 Tack för alla tips, jättesnällt! Vi är nog inte främmande för långsegling heller, vi är väldigt flexibla i vår reseplanering så vi fösöker hitta någon båt nu och låta den rutten styra resten av vår resa! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser