Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
roundeers

Yamarin 6110 vs Sea ray 215

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Står i valet o kvalet mellan en yamarin 6110 vs en Sea ray 215 ec

 

Sea Ray:en känner jag ägaren, pedant-skött. 2005 med 5.0 Mpi motor 2004. Gps larm, 30 kärra ingår. Han har själv importerat den från usa, då ny. https://plus.google.com/photos/103787529939279700569/albums/5790114543305115953?authkey=CL_e48_Cy_XE7wE

Störigt med ej vändbara stolar, lite hög i fören, fler nackdelar?

 

Detta vs en yamarin http://www.blocket.se/goteborg/Yamarin_6110__02_53644289.htm?ca=22&w=3

Båt servad en gång, annars servad av ägaren.

Gillar denna båt som tusan, passar egentligen våra behov liiiite bättre.

Sea ray 220, yamarin 195 bagis.

 

Fördelar nackdelar, vad väljer man? :)

Redigerad av roundeers

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Yamarinen går fortare o drar mindre soppa men utombordaren har lite högre försäkring och är mera stöldbegärlig annars mer lättservad än en innombordare där du även måste byta bälgar till drevet vart 5 år. Regnar in i storts sett alla usa båtar säger jag som har en och kapellet är bättre på yamarinen. Pulpit på Sea Rayen måste du bygga om är annars är det ett he att ta sig iland och ombord från fören du kan kika i min sjöbod hur det blev efter ombyggnad. Så jag skulle välja Yammarinen känner några som har en sådan o de är grymmt nöjda.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Tack för dina åsikter :)

Håller väl oxå yamarinen före, men just i detta fallet känner jag mig osäker på o lägga dom pengarna när vet så lite om båten. Kanske besiktningsman i så fall. Bor 30 mil från den vilket gör det lite svårare.

Pulpit blir första att åtgärda om sea ray iaf :)

Redigerad av roundeers

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad blev det?

Åker själv 215 och är än så länge riktigt nöjd, går väldigt bra i lite grövre sjö :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad blev det?

Åker själv 215 och är än så länge riktigt nöjd, går väldigt bra i lite grövre sjö :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Blev faktiskt ingen av dom modellerna. Hittade en Amt 200 dc till ett väldigt bra pris. O efter vatt ute över 50 gångtimmar är jag mer än nöjd med båten :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är väl egentligen ingen skillnad på AMT och Yamarin eller?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Njae. Skillnader finns såklart men då AMT ursprung kommer från Yamarin så finns det många likheter :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För andra som är intresserade kan jag varmt rekommendera Yamarin 6110. Sålde min igår. Hade köpt den för 229' för tre år sedan, sålde den för 209' igår, och av intresset att döma hade jag nog kunnat sälja den dyrare. Förvisso bra motor, Yamaha F150, men mkt nöjd med båten (sålde för att vi fått smak för båtlivetoch vi ha nåt större)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...